Avatar billede odsgaard Praktikant
19. marts 2013 - 20:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad kræver det?

Hej

Jeg arbejder for et firma, hvor de pt. benytter bærbare computere og arbejder via et fjernskrivebord til en ekstern server.

Mit spørgsmål:

Kan man benytte tynde klienter til at starte via fjernskrivebordet eller skal man have en lokal server til det?

Hvis vi vælger at få tynde klienter (4 ansatte) - hvad kan vi 'nøjes' med af server kapacitet for at få det til at køre, så de kan arbejde på fjernskrivebord.

/Brian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. marts 2013 - 20:59 #1
Hej.

  Hvis I kører via fjernskrivebord nu, kan I gøre præcis det samme med en tynd klient, uden yderligere serverkapacitet imellem. De vil opføre sig præcis om jeres laptops.

De bedste hilsner
Avatar billede odsgaard Praktikant
19. marts 2013 - 21:16 #2
Nu har jeg ikke så megen erfaring med tynde klienter, så undskyld, hvis jeg spørger dumt :)

Skal den tynde klient ikke have en server, den kan boote fra - eller er det nødvendige styresystem installeret, så den kan tilgå et fjernskrivebord?

/Brian
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
19. marts 2013 - 23:03 #3
Den tynde klient forbinder direkte til den terminal server i benytter fra jeres laptops. Den tynde klient har et "styresystem" der er lavet lige nøjagtig til dette formål.
Avatar billede odsgaard Praktikant
19. marts 2013 - 23:24 #4
Tak for hurtige svar.

Hvis i begge smider et svar, kan i få lov til at dele pointsne

/Brian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. marts 2013 - 09:39 #5
Super - tynde klienter er som regel ganske ligetil, men sig til, hvis du løber ind i udfordringer.