Avatar billede Danniql Nybegynder
17. marts 2013 - 15:59 Der er 6 kommentarer

Kan man sætte en kildekode ind i et excel-ark?

Hej her på Eksperten.dk.
Jeg har en hjemmeside jeg går og arbejder lidt med.
Der er dog opstået et problem og jeg bliver NØDT til at få min kildekode ind i et excel-ark.

Jeg ved godt at man kan sætte en "tabel" ind i et excel-ark, men kan man sætte en kildekode ind?

På forhånd tak:-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. marts 2013 - 16:02 #1
Den må du lige uddybe? Man kan kode VBA i officedokumenter.
Avatar billede Danniql Nybegynder
17. marts 2013 - 16:11 #2
Det er lidt svært at forklare.
Jeg skal have en kildekode fra min hjemmeside ind i et excel-ark, og derefter søge i det.

Hvis man trykker: Data -> Hent fra internettet. Kan man jo hente en tabel.

Og normalt kan man jo se en kildekode ved at sætte "view-source:" foran URLen, men det gør den lige netop ikke i excel (IE).
Så... Enten skal jeg skifte browser inde i excel (Og jeg ved ikke hvordan), ellers har jeg brug for en løsning på problemet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. marts 2013 - 16:26 #3
Avatar billede Danniql Nybegynder
17. marts 2013 - 16:57 #4
Jeg syntes ikke at det giver en ordenlig forklaring... Kan du komme med et svar?
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. marts 2013 - 00:29 #5
Hvad har du behov for at kunne søge?
Hvis det er en teskststreng, så kan du bare benytte en teksteditor.
/ptj_11
Avatar billede Danniql Nybegynder
18. marts 2013 - 08:22 #6
Jeg har selv fundet ud af det. Man skal markere sit link, trykke "Gem link", og vælge den inde på "Fra tekst" i excel.
Så får man HTML koden ind i et excel-ark.:-)