Avatar billede madsby Mester
17. marts 2013 - 08:30 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke opdatere java

Når jeg forsøger at opdatere Java kommer der en besked om at opdateringen mislykkedes fordi filen ligger på et drev eller netværkssted som Windows ikke kan få adgang til. ( C: inge/app data/lokal low/osv)
Den samme besked kommer når jeg vil afinstallere Ask toolbar.
Windows 7 64bit.
Er der nogen der ved hvordan Windows får adgang til filerne igen?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. marts 2013 - 08:49 #1
Prøv et system-gendannelsespunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede madsby Mester
17. marts 2013 - 11:44 #2
Det har jeg forsøgt uden at få løst problemet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. marts 2013 - 11:15 #3
Fortæl hvilken windows og browser, det er formodentligt ASK der er årsag til dine problemer.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. marts 2013 - 11:16 #4
Windows 7 64bit
Men savner info om browser.
18. marts 2013 - 11:23 #5
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. marts 2013 - 17:38 #6
jeg ville prøve at starte maskinen op i fejlsikret tilstand (F8) og så se om afinstallation er mulig

så vil jeg herefter starte op normalt og geninstallere

kender du administrator brugeren og dens PW (ikke bruger med administrator rettigheder men den rigtige administrator konto) så prøv at bruge den.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. marts 2013 - 17:55 #7
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. marts 2013 - 18:15 #8
spybot er ret god til at fjerne uønskede toolbars "man lige kom til at installere" :) http://download.cnet.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10122137.html
Avatar billede madsby Mester
18. marts 2013 - 20:48 #9
Tak for de mange gode råd
min browser er Ie9  og jeg er logget på som hoved administrator  jeg har også forsøgt med google crome.
Har nu haft startet op i fejlsikret tilstand. men det var ikke muligt at afinstallere den gamle java 7.13, og det hele ender samme sted: at windows ikke kan få adgang til filen.
JavaRa er også forsøgt.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 11:52 #10
Jeg sad igår med 2 pcer der var "inficeret" med ask.
Den ene gik det nemt med at få ren, den anden ville absolut ikke, heldigvis var det Firefox den havde besat, så reinstall af FF hjalp mig hurtigt videre (den nemme løsning).

Jeg håbede du havde svaret med en installeret browser, FF eller Chrome.
Her er endnu et skud efter ASK...
http://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie8-windows_other/unable-to-remove-ask-search-provider/d731a0a1-8c24-4185-8ccc-45d3ffbadfd7
Avatar billede madsby Mester
19. marts 2013 - 13:47 #11
Jeg har ikke ASK på pc'en så jeg tror ikke den er skyld i mine problemer.
Jeg har nulstillet Ie9 og har kørt Malwarebyte uden at støde på noget som kunne forklare meddelelsen  om at: filen  findes på et drev eller netværk som Windows ikke kan få adgang til.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 14:09 #12
Den samme besked kommer når jeg vil afinstallere Ask toolbar.
Jeg har ikke ASK på pc'en

Ok.
Avatar billede madsby Mester
20. marts 2013 - 22:25 #13
Undskyld
Det jeg mente var at ASK er deaktiveret, så så den generer mig ikke så meget, men det er rigtig øv at jeg ikke kan opdatere Java.

Det er da muligt at jeg skal koncentrere mig om at fjerne ASK først.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. marts 2013 - 15:20 #14
#8 den kan mig bekendt fjerne ASK toolbaren (blot til info)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. marts 2013 - 07:55 #15
#13 du har fået ASK sammen med Java og derfor skal du ha smidt begge helt ud for derefter at installere Java.
Avatar billede madsby Mester
01. april 2013 - 08:12 #16
Tak til Niels Erik.
Vil du lægge et svar til pointgivning?
Avatar billede madsby Mester
16. maj 2013 - 08:43 #17
Harddisken er blevet formateret og Windows geninstalleret
Tak for de mange råd.