Avatar billede zarzor Nybegynder
16. marts 2013 - 22:02 Der er 6 kommentarer

chucksum invalid

der kom vand i min bærbar .....den siger helt tiden chucksum invalid
og spøger mig at press på enter for reboot ,men det gentage sig , og blive ved ....hvordan kan jeg boot for at kommer ind i bios. ps..den vil ikke læse cden..
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
16. marts 2013 - 22:07 #1
tænd og tryk F1 eller DEL eller hvad man nu skal trykke på din computer for at komme ind i BIOS.
Avatar billede zarzor Nybegynder
16. marts 2013 - 23:46 #2
har prøvet f1 og dell virker ikke .....er der ikke et program man kan køber og lægge den på en usb.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2013 - 08:09 #3
Hej og velkommen.
Hvor længe har du tørret din pc efter uheldet?
Rigtig mange gange så ødelægger man sin pc fordi man ikke kan vente med at starte op.
Kørte pc da det skete?
Slukkede du den lige så hurtigt du kunne?
Har du haft batteriet ude og trykke på startknappen i 30 sek, for at nulstille bios og bundkort for spænding?
Avatar billede zarzor Nybegynder
17. marts 2013 - 11:42 #4
jeg har gjordt alt du har skrivt ----har prøvet at skift clock batteri ..... jeg er bange at der er virus.hjælpe det hvis jeg skifter processen.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2013 - 11:50 #5
Hvorfor tror du det er virus?
Jeg vil ikke kalde vand for virus.
Du mangler at svare på en del af det jeg spørger om i #3:

Hvor længe har du tørret din pc efter uheldet?
Rigtig mange gange så ødelægger man sin pc fordi man ikke kan vente med at starte op.
Kørte pc da det skete?
Slukkede du den lige så hurtigt du kunne?
Avatar billede zarzor Nybegynder
17. marts 2013 - 13:39 #6
pc kørte ikke efter vandskade...jeg fik en til at starte den på at holde power knap i 30sek.....heldigvis tændt men så kommer der invalid sum