Avatar billede langoe Mester
14. marts 2013 - 15:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Office 2010

Jeg vil installere Office 2010 på en bærbar PC med Windows XP.

På den bærbare ligger pt. Office 2007.

Spørgsmål:
1. Skal jeg afinstallere Office 2007 før installationen af Office 2010, eller finder de 2 versioner selv ud af det?

2. Skal jeg gøre noget ved de filer (i Excel og Word), som jeg har liggende på PC? Jeg tænker på, om jeg skal kopierer dem til et USB-stik eller lignende, før jeg lægger den nye version af office-pakken på?

3. Vil de gamle filer lavet i Office 2007 automatisk åbne op i Office 2010 eller skal jeg gøre noget aktivt?

4. Er der ellers nogle ting jeg skal gøre eller være opmærksom på ved denne øvelse????
Avatar billede escape4ever Novice
14. marts 2013 - 15:51 #1
hey

1. som udgangspunkt er det altid en god ide at afinstallere den tidligere version før man ligger en ny på da man aldrig ved om den overskriver, mener jeg ikke office gør, gør det for at være på den sikre side.

2. der vil ikke ske noget med dine filer så det behøves du ikke

3. da det er office filer vil den selv finde ud af at åbne det i den nye udgave

4. nej det er en helt ufarlig øvelse.

håber det hjalp dig
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. marts 2013 - 16:17 #2
Hvis du har brug for at benytte f.eks. både Word 2007 og Word 2010 kan du godt have begge installeret, men du skal tage nogle forholdsregler. Se:
http://www.thedoctools.com/wordtips/flere-versioner-af-microsoft-word-paa-samme-pc/

Hvis du ikke har brug for Office 2007 mere, så afinstaller den, før du installerer Office 2010.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. marts 2013 - 16:43 #3
Du kan opgradere din 2007'er med ro i sindet - når du starter installationsprogrammet, finder den selv ud af, hvilke elementer der skal opgraderes - helt smertefrit.
Avatar billede langoe Mester
15. marts 2013 - 10:12 #4
Tak for ovenstående svar.

Jeg hælder mest til forslaget om at slette Office 2007. Det hænger også sammen med, at jeg pludselig har fået en meddelelse om, at jeg kun kan anvende Ofice 2007 25 gange mere. Det er åbenbart en piratkopi jeg har fået lagt på, da jeg for 2 år siden fik PCén formateret og opgraderet til 2007. Jeg tænker at det sikreste er at fjerne kopien.

Når jeg går ind i kontrolpanelet ligger de 9 andre filer, der har med Microsoft at gøre. SKAL DE OGSÅ FJERNES?

5 filer hedder noget med NET Framework:

Microsoft.NET Framework 2.0 Service Pack 2
Microsoft.NET Framework 3.0 Service Pack 2
Microsoft.NET Framework 3.5 SP1
Microsoft.NET Framework 4 Clientprofile
Microsoft.NET Framework 4 Extended

samt

Microsoft Office File Validation Add-In
Microsoft Silverlight
Microsoft Visual C++2005 Redistributable
Microsoft Visual C++2010 x86 Redistributable - 10.0.40219

Kan de 9 fjernes uden problemer??? Evt. nogle af dem??? Eller skal jeg bare lade dem ligge??

De 9 fylder tilsyneladende lige så meget som selve office-pakken
Avatar billede escape4ever Novice
15. marts 2013 - 10:32 #5
.net framework er der også ikke microsoft programmer som bruger så sletter du dem vil du højst sandsynlig blive bedt om at installere dem igen så lad dem ligge.

add-in vil jeg mene også kommer igen når du installere 2010.

silverlight bruges f.eks. af tv2 play vil anbefalde at beholde den.

visual C++ bruges også af nogle programmer og du vil sikkert blive bedt om at installere dem igen.

/escape4ever
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. marts 2013 - 14:24 #6
Jo, så er det bestemt bedst at køre en af-installation af Office 2007 først. Det bør også være nok - som "escape4ever" er inde på her over, så er resten ting, der anvendes i andre sammenhænge og ikke er relateret til Office som sådan.
Avatar billede langoe Mester
17. marts 2013 - 12:41 #7
Hej escape4ever.

Skriv et svar så jeg kan give dig point.
Avatar billede escape4ever Novice
19. marts 2013 - 10:57 #8
så gerne :)

/escape4ever