Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
13. marts 2013 - 08:54 Der er 7 kommentarer

Spikes i spil! [Hjælp!]

Hej Eksperten.dk forum!

Jeg vil først af alt lige komme med computer, specs - og derefter gå til problemet.

Processor    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz) Ivy Bridge
Ram:    Kingston 8GB DDR3-1600 RAM DualChannel
Harddisk:    (Disk 1) Samsung 830-serie 128GB SSD Solid State Disk (Kan opgraderes)
(Disk 2) Ekstra lagerdisk kan tilvælges
Grafik:    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5 dedikeret RAM (DirectX 11)
(Understøtter nvidia optimus til at switche til Intel HD4000)
Skærm:    17.3" FullHD-LED AntiGlare panel 1920x1080
Batteri:    8-cell Li-Ion high-end battery (76.96WH)
Lyd:    High Definition lyd (THX TruStudio Pro)
Drev:    Super Multi DVD-brænder DualLayer
Netkort:    100/1000 Mb/s GIGABIT
Wireless:    Intel 6235AGN Dualband trådløst N netkort (2,4GHz/5GHz)
WIFI Features:    Understøtter WIDI (Intel Wireless Display)
Webcam:    2.0M pixel webcam i skærm
Keyboard/mus    DK-keyboard samt touchpad med 2 knapper
Vægt:    3.2 Kg (with Combo Driver)
Mål & vægt    413(W)x277(D)x17-42(H)mm
Service:    2 års garanti (Dog undtaget batteri som der ydes 6 måneder på)
Stik/forbindelser:
1 x USB 2.0
3 x USB 3.0
1 x eSATA
1 x HDMI
1 x VGA
1 x 9-in-1 flash Card Reader (SD/MMC/MS)
1 x RJ45 connector for Ethernet (Gigabit)

Jeg købte mig denne computer sommerferien 2012.
Når jeg spiller, og kun når jeg spiller kommer der nogle bitte smp lag spikes i et 1-2 minutters interval. Hele tiden, det er både i WoW og LoL som jeg spiller. Selvom jeg kører alle indstillinger på LOW i begge spil kommer der stadig spikes, jeg har både genstartet windows, virusscannet og ccleanet' / you name it. Jeg ved simpelthen ikke hvad det kan være, jeg er lidt inde i specs - og jeg mener ikke den her computer burde kunne lagge og i så fald på LOW i alt?!
Min tidligere computer gjorde det også, og det var også en "ok robust" computer.

Er der nogen af jer der har nogen ideer om hvad det kan være? Det ville i hvert fald være super rart, så man igen kunne begynde at køre spillene optimalt og  "nyde" dem samtidig uden lag. :-) Mvh
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
13. marts 2013 - 08:55 #1
Altså spikes'ne låser spillet i omkring 1-2 sekunder.
Avatar billede Blandy Praktikant
13. marts 2013 - 09:26 #2
Kan du vise et eksempel på de spikes? finde det på nettet eller lign.
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
13. marts 2013 - 09:52 #3
http://www.youtube.com/watch?v=m_C9IoMqihU

Lidt a la sådan her, bare med et lavere interval.
I alle mine spil .. Og ud fra specs, selv på lav settings burde den da ikke kunne? :S
Avatar billede Gromli Nybegynder
13. marts 2013 - 10:35 #4
I alle dine spil gælder det også det spil hvor du ikke bruger din netforbindelse?

Og hvilken net forbindelse har du?
Jeg har haft samme problem med LOL, men det skyldes den netforbindelse jeg havde.
Nu er problem ved mig blot at min computer er ved at være for gammel ;) Men det er din jo ikke.
Hvor meget har du til at kører i baggrunden som bruger net når du spiller?
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
13. marts 2013 - 10:49 #5
Har 20m/b net.
Det er ikke "net-lags" det er "Computer-lags/spikes"

Intet udover spillet, og så facebook/youtube og Spotify, og det synes jeg sgu nok den kan trække.
Men også, lige da jeg købte den kunne jeg sagtens køre LoL på medium/high settings uden det mindste problem, det samme kunne jeg også med WoW.
Avatar billede Gromli Nybegynder
13. marts 2013 - 10:55 #6
Hm..

Har du problemer med at den bliver varm? Sådan rigtig varm?
Avatar billede sauerforfaen Nybegynder
13. marts 2013 - 11:11 #7
Nej ikke udover det almindelige, som den også blev i starten - støvsuger den jævnligt også :)