Avatar billede Gromli Nybegynder
12. marts 2013 - 23:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ugyldigt billede

Hej folkens!

Jeg er lige kommet hjem fra Israel og ville gerne ligge mine billeder over på min lille notebook. Hvilket jo bare går som en drøm. Indtil at det viser sig, at det mikroSD-kort-jeg-havde-proppet-i-en-converter-til-sd-kort-størrelses billeder er ugyldige, bortset fra de første 23 billeder.

Jeg har prøvet med forskellige programmer ingen vil åbne det..

Ved I hvad man kan gøre?

KH.

P.S. Billederne vil hellere ikke vises på kameraet efter jeg havde slukket det og tændt.
Avatar billede jbz Novice
13. marts 2013 - 01:44 #1
Du får lige et link til en artikel om emnet:
http://www.computerworld.com/s/article/9224577/6_data_recovery_tools_for_SD_cards_USB_drives_and_more

Ofte kan memory kort fjernes uden det store problem, men for at være sikker er det bedst at benytte "sikker fjernelse" som findes på processlinien (højre) når et kort er indsat. Hvis kortet fjernes mens der skrives til det kan fil-index blive ødelagt og filerne kan derfor ikke findes - de er der dog normalt og kan ofte genfindes med et af de listede programmer hvilket også gælder ved utilsigtet sletning.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2013 - 07:27 #2
Avatar billede Gromli Nybegynder
13. marts 2013 - 11:00 #3
Jeg har ikke formuleret mig godt nok. Det må I undskylde, jeg skal nok prøve at gøre det bedre!
Men mange tak for jeres hurtige svar!

Jeg har brugt sikker fjernelse.

Jeg har prøvet at gendanne mit SDkort og det virker ikke.. måske fordi jeg har skulle formatere den efter jeg har lagt billederne over ellers ville den ikke bruge den? (brugte det anbefalet program fra digifile.dk)

Jeg har overført billederne til min pc. Og de fylder pr. stk. 3-5 mb., men jeg kan ikke se, åbne, redigere dem..
Kan det være behjælpeligt at smide to billeder op hvad picasa og windows billedefremviser siger når jeg prøver at åbne?

KH.
Avatar billede Gromli Nybegynder
03. august 2013 - 01:46 #4
Mange tak for hjælpen ellers!