Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2013 - 16:22 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problem med USB-lydkort.

Hej,

Efter køb af ny computer med windows 8, kan jeg ikke længere bruge mit 7.1ch USB-lydkort fra Delock (link: http://www.cinemagic.dk/shop/delock-usb-sound-168925p.html).

Driveren (USB Multi-channel audio device)findes kun op til windows 7, som jeg havde på min forrige pc. Andre drivere som bl.a. Realtek registrerer ikke lydkortet, så aner ikke hvad jeg skal gøre. :/
windows lyd registrerer enheden, men spiller kun 2ch lyd.
Er blevet foreslået at skrive til producenten, og bede dem om at lave dem en driver til windows 8. Men hvad synes I?

PS. Jeg vil IKKE downgrade til windows 7, så kom med andre alternativer, tak.

Mvh
Jakob
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2013 - 16:27 #1
Jeg havde prøvet og se om Slimdrivers kunne finde en driver:
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2013 - 16:48 #2
Den fandt kun en opdatering til Realtek HD-Audio, som ikke gjorde nogen forskel. Men tak for programmet - kendte ikke nogle gratis driverprogrammer.

Er der andre råd?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2013 - 17:01 #3
Nej ikke umiddelbart. For havde Vista driveren passet, så havde vel Slimdrivers prøvet denne skulle jeg mene.
Det eneste du kunne prøve var at køre driveren i kompatilitetstilstand til Win 7 når du installerer den.
Andet kan jeg ikke komme på.
Kompatibilitets tilstand opnås ved at højreklikke på filen og vælge egenskaber og her vælge kompatibilitet.
Men jeg er ikke klar over om man kan det med en driver??
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2013 - 17:44 #4
Man kan godt køre en driver i kompatibilitetstilstand, men ikke når driver/setup'en ikke findes til windows 8, så kan man ikke vælge at køre det windows 8 jo :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2013 - 17:47 #5
Nå nej det har du ret i ;-)
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 22:49 #6
Nu gik tråden død ...
Det jeg bare ikke fatter er, at jeg kan "teste" systemet perfekt under lydenhedens egenskaber med lyd i alle højttalere.. MEN så snart det er andre opgaver, så fungerer lyden kun i mine to fronthøjttalere og subwoofer selvfølgelig også :/

Får snart spat... Driverproducenten svarer heller ikke på mine emails til dem om at producerer en driver til windows 8..
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 22:56 #7
Nej det er desværre ikke altid en fordel at skifte til nyt system (suk) :-(
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 23:47 #8
Man kan jo næsten ikke få nye bærbarer med windows 7 mere, og downgrading skulle være risikabelt, så hvad har man lige af muligheder? Ingen..
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2013 - 08:25 #9
Hvis du har en købt Windws 7 som bare ligger i skabet og samler støv, hvad skulle risikoen så være?
Er du bange for der ikke er drivere til computeren?
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2013 - 14:54 #10
Jeg har windows 7 Ultimate liggende, men jeg har læst meget om, at man med stor sandlynlighed får driverproblemer ved en downgrade til windows 7, og derfor tør jeg ikke .. :/
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2013 - 18:03 #11
Hvad hedder din pc?
Jeg er næsten 100% sikker på det ikke er noget problem at nedgradere.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2013 - 19:23 #12
Bærbar: Asus K56CM med en i7-3537U processor.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2013 - 19:25 #13
Asus K56CM-XX291H
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2013 - 20:05 #15
Hvis du prøver at nedgradere, skal du have på plads, at du kan vende tilbage til Win 8 hvis det ikke virker som det skal.
Det vil så sige, at hvis du ikke har en Win 8 cd, så skal du som minimum have lavet de recovery dvdere så du kan gå tilbage.
Du kan nemlig ikke bruge den recovery der ligger på disken, da det program som kører dette forsvinder ved en nedgradering.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2013 - 20:37 #16
Tak for at have fundet et link til drivere i hvert fald! :)
Problemet er bare, at jeg ikke har lyst til at nedgradere, da jeg virkelig godt kan lide windows 8. Så jeg står i det dilemma, om jeg skal købe et nyt USB-lydkort til windows 8 (hvis det findes), hvilket ikke er billigt eller, om jeg skal vente på en driver til windows 8 :/ Synes efterhånden ikke, at jeg kan finde nogle løsninger på nettet. Det vil bare være ærgerligt at købe et nyt, når man allerede har et godt og dyrt lydkort.

Mvh
Jakob
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2013 - 09:29 #17
Det kan jeg godt forstå. Jeg har ikke flere løsninger til dig i hvertfald.
Har du fundet men hjælp brugbar kan du evt bruge dette svar (evt med at andet svar) til at lukke med.