Avatar billede thomasmyg Nybegynder
08. marts 2013 - 22:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

installer exchange 2010 i 2003 organisation.

Er der nogen der sidder inde med en step-by-step guide til hvordan man installere en Exchange 2010 i en Exchange 2003 organisation?
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. marts 2013 - 23:48 #1
Hvis du tænker på at migrere fra Exchange 2003 til 2010, så har jeg med stor success brugt denne guide tidligere:
http://www.msexchangegeek.com/2010/01/30/rapid-transition-guide-from-exchange-2003-to-exchange-2010/

Kort fortalt, så installeres Exchange 2010  side-by-side med 2003, hvorefter konti m.v. flyttes over, og 2003'eren fjernes.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. marts 2013 - 13:43 #2
Nu er jeg gået i gang med at installere Exchange 2010 på en Windows server 2012. Jeg har et problem med at installere Ldifde.exe. Når jeg køre kommandoen ServerManagerCmd -i RSAT-ADDS får jeg følgende fejl:

ServerManagerCmd : The term 'ServerManagerCmd' is not recognized as the name of a cmdlet, function, script fi
le, or operable program. Check the spelling of the name, or if a path was included, verify that the path is c
orrect and try again.
At line:1 char:1
+ ServerManagerCmd -i RSAT-ADDS
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~
    + CategoryInfo          : ObjectNotFound: (ServerManagerCmd:String) [], CommandNotFoundException
    + FullyQualifiedErrorId : CommandNotFoundException

Nogen ideer?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
29. marts 2013 - 23:15 #3
Installerede RSAT -ADDS manuelt.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. juni 2013 - 11:27 #4
Spotgun kan du ikke lige svare, så jeg kan lukke sprøgsmålet.
Avatar billede Spotgun Seniormester
25. juni 2013 - 11:47 #5
Værsgo.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. juni 2013 - 12:06 #6
Takker.