Avatar billede heyn Nybegynder
05. marts 2013 - 09:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Øvelser

Hej Eksperter

Jeg er helt ny i jQuery og har brug for noget øvelse.
Jeg har flere pdf-bøger som 'jQuery for dummies', 'jQuery - All in one', 'jQuery for absolute bigginners' etc.
Men disse bøger har ikke eksempler.
Kender nogle af jer nogle netsider med en masse øvelser og tutorials af mere el. mindre svær karakter så jeg kan få lidt øvelse?
Det gør ikke noget hvis siderne er på dansk, men det er ikke et must.

Mvh Christian
Avatar billede chriz7913 Nybegynder
05. marts 2013 - 12:49 #1
Da jeg startede på jQuery, lærte jeg det mest igennem alle mulige eksempler på nettet. Hvis jeg havde brug for noget Ajax, søgte jeg bare på 'jQuery ajax' eller hvis jeg havde brug for at få en DIV-boks til at fade, søgte jeg på 'jQuery fade'.

Men så faldt jeg over denne side:
http://net.tutsplus.com/articles/news/learn-jquery-in-30-days/

Du kan tilmelde dig her:
http://learnjquery.tutsplus.com/

Det virker sådan, at du tilmelder dig med din e-mail, og hver dag de næste 30 dage, får du så en e-mail med et link til en ny video.
I løbet af de 30 dage kommer du så igennem næsten alt inden for jQuery.

Jeg synes selv at ham Jeffrey Way der har indspillet videoerne gør det enormt godt og letforståeligt, og de har ihvertfald hjulpet mig rigtig meget til at forstå det meste inden for jQuery.

Videoerne er godt nok på engelsk, og ved ikke hvor godt du er til engelsk, men jeg synes du skal give det et skud og se om det er noget for dig. :)

//Mvh.
Avatar billede olebole Juniormester
05. marts 2013 - 14:39 #2
<ole>

Skal du lave noget fornuftigt med jQuery, bør du først være *rigtig* stærk i HTML, CSS, DOM og JavaScript. Det gør samtidig, at du ikke behøver ret meget indføring i jQuery  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede heyn Nybegynder
05. marts 2013 - 15:06 #3
chriz7913: Som nævnt - Jeg er flydende på engelsk. Tak for tippet.

Olebole: Jeg kan en del javascript. Og  jeg er helt oppe på HTML - php - MySQL. CSS2 har jeg også kørt en del. Det drejer sig  nok så meget om at være lidt klar når jeg starter i et nyt job på torsdag. Specifikt JQuery har jeg nemlig kun snuset ganske kort til tidligere.

Men til gengæld er det øjensynligt rimelig vigtigt at tut'erne er up to date. Jeg lavede følgende på nettet:
http://www.digital-web.com/articles/jquery_crash_course/

først kunne jeg bare ikke forstå hvorfor  min kopi ikke virkede lokalt. Indtil - den anvendte jquery-1.1.3.1.js. Jeg anvendte jquery-1.1.9.1.js !!!

Og det ville jo være rart at læse nogle tut der omhandler ting som dette.

Men tak for tippet.

Smider du et svar chriz7913 ?

Mvh Christian
Avatar billede olebole Juniormester
05. marts 2013 - 15:24 #4
Rigtig mange tutorials er skrevet af folk, der ikke aner noget om det, de skriver om. Det er nærmest reglen fremfor undtagelsen! På den anden side bør du ikke skyde skylden for egne fejl på div. tutorials.

Ved den tutorial, du henviser til, er følgende anført: Published on October 8, 2007. Det giver næppe megen mening at rode rundt med 5 1/2 år gamle tutorials  *o)

En hel anden ting: Når du skriver MySQL, mener du forhåbentlig MySQLI eller MySQL under PDO. Bruger du ikke prepared statements, har du travlt, hvis jobbet også inkluderer backend arbejde  =)
Avatar billede heyn Nybegynder
12. april 2013 - 14:37 #5
Tak for forslagene - Smider i et svar
Avatar billede heyn Nybegynder
30. april 2013 - 21:47 #6
Nå - Der er desværre ingen der vil svare.