Avatar billede mthorningp Nybegynder
03. marts 2013 - 03:12 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med windows installer

Hej, under installation af Skype får jeg fejlmeddelelsen

"Skype fejlede; kode 1601. Der kunne ikke oprettes kontakt til Windows Installer Service. Bed din supportafdeling verificere at Windows Installer er korrekt registreret."

Jeg har forsøgt at geninstallere msi-tjenesten med WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe

Jeg har forsøgt at køre "msiexec.exe /unregister" efterfulgt af "msi /regserver"

Kan nogen hjælpe, det er ved at være temmeligt træls...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. marts 2013 - 03:52 #1
Try to install Skype using this Portable installer:

http://portableapps.com/apps/internet/skype_portable

You can Add another administrator account and try login in with this account and then run the Full installer with ADMIN rights.

http://www.skype.com/go/getskype-full

Right click the "SkypeSetupFull.exe" and select "Run as administrator"

Then, log off and switch back to your normal user account.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 09:11 #2
Prøv at hente Dial a fix:
http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Dial-a-fix.shtml
marker felterne som på billedet her og tryk go:
http://i21.photobucket.com/albums/b294/lweiloon/Dial-a-fix1.jpg
og prøv så at installere Skype.
Avatar billede mthorningp Nybegynder
03. marts 2013 - 12:21 #3
@NielsErikK: Jeg har administratorrettigheder og har prøvet den fulde installationspakke.

@220661: Hvordan skulle "Dial a fix" være anderledes end selv at stoppe, af- og genregistrere servicen?

Andre forslag er velkomne!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 12:48 #4
#3 Du har ret. Fik åbenbart ikke det hele med i dit spørgsmål.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. marts 2013 - 14:14 #5
Fik du prøvet den anden halvdel af mit forslag ??
Avatar billede mthorningp Nybegynder
03. marts 2013 - 15:12 #6
Nu har jeg prøvet "den bærbare" løsning. Den løser fint problemet med Skype, men hovedproblemet med windows installer består :(
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. marts 2013 - 16:11 #7
Jeg lægger et foreløbigt svar til deling af point og tænker videre over den anden halvdel (vil da godt nappe dem alle hvis jeg kan he he). :-)
Avatar billede mthorningp Nybegynder
16. marts 2013 - 08:20 #8
Selv efter geninstallation af SP3, var probelmet der. Det lader til at der skal en ren geninstallation til :s