Avatar billede Bordeaux Juniormester
27. februar 2013 - 16:17 Der er 15 kommentarer

Kan ikke finde netværk

Goddag.

Har en ASUS bærbar N76V.

Trods jeg førhen ikke har haft problemer med det. Har min bærbar nu svært ved at finde net.

Det er kun nogle gange den kan finde netværk rundt omkring.
Og trykker jeg på fejlfinding får jeg at vide at der ingen netværkskabel er sat til... (skal jo finde trådløst)

Tror i mit netkort kan være beskadiget? Eller kan der være andre årsager?
Avatar billede Blueeyez Mester
27. februar 2013 - 17:40 #1
Prøv og opdater driveren til kortet :-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
01. marts 2013 - 09:53 #2
På de fleste (hvis ikke alle) notebooks, har en fysisk tænd/sluk-knap til det trådløse netværkskort (nogen gange skal der trykkes på Fn + en anden knap). Kan det tænkes, at du er kommet til at trykke på denne/disse knap(per), og derved slukke for det trådløse netværkskort?
Avatar billede MADOlsen Forsker
01. marts 2013 - 09:56 #3
Efter at have googlet notebook-modellen, ser det ud til, at der tændes/slukkes for det trådløse netværkskort vha. Fn + F2.
Avatar billede Bordeaux Juniormester
04. marts 2013 - 16:46 #4
Har prøvet at opdatere mine drivere i windows update.
Har desuden også prøvet at gå ind i enheds-håndtering og lede efter opdateringer, men den siger at den bruger den nyeste.

Har også prøvet fn+f2 uden held (nogle gange virker genvejen overhovedet ikke)

Nogle gange hvor jeg kører fejlfinding, kommer der også blå skærm frem.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2013 - 16:52 #5
Hvad med at hente driveren fra producenten af din bærbar? Du kan os bruge programmet slimdrivers.
Avatar billede Bordeaux Juniormester
04. marts 2013 - 18:02 #6
http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=N76VZ&p=3&s=391

Hvilken af dem skal opdateres :)?
Der er 2 forskellige under wireless?

Kan ikke få net lige pt.
Så ligger den over med ekstern.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2013 - 18:08 #7
Kig under enhedshåndtering.

Blot en opfordring hent alle driverne så din pc bliver helt opdateret mht driverne
Avatar billede Bordeaux Juniormester
04. marts 2013 - 19:19 #8
Har prøvet at installere den som svarer til navnet i enhedhåndtering. Men det hjalp ikke :/
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2013 - 19:24 #9
Nede på processlinen i højre side der kan du se et netværksikon højreklik på den og hvis der kommer noget frem som du kan aktivere så gør du det

Hvor gammel er den og hvad hedder netværkskortet?
Avatar billede Bordeaux Juniormester
04. marts 2013 - 19:45 #10
"foretag fejlfinding"
"åbn netværks- og del..."
kommer frem.

Den er en 5 måneder gammel og har
"Atheros AR8161/8165 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20)"
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2013 - 20:18 #11
Okay og du kan ikke se trådløse netværk mere eller hvordan? (En grundig beskrivelse)
Avatar billede Bordeaux Juniormester
04. marts 2013 - 20:33 #12
Kan kun nogle gange.
har døjet med det i en uges tid nu.

Det virkede fint hele weekenden men i morges gik det af.
Så virkede det igen oppe på skolen men røg af.
Og så har det ikke virket resten af dagen idag.

Det plejer nogle gange at hjælpe at genstarte bærbaren.
(Har det ikke gjort her idag)

Når det ikke virker er netværks ikonet bare en skærme med et kabel ved siden af og så et kryds, og der står "der er ingen forbindelser tilgængelig"
Avatar billede Blueeyez Mester
04. marts 2013 - 20:42 #13
Vil opfordre dig til at sende den til reperation, lyder som løs forbindelse til det trådløse netkort / de antenner der er sat til den..

Det er især dit netværkskort producent der er mange der bøvler med af min erfaring.

Når du levere så sørg for kvittering. Når du får den igen så er du yderst opmærksom på net kortet da jeg tvivler på de løser problemet.. Husk 3 gange reperation på samme årsag = pengene retur og gem de data du ikke vil miste.
Avatar billede Bordeaux Juniormester
04. marts 2013 - 20:50 #14
ok må jeg vel gøre så.
Har bare hørt det kan tage måneder før de får det repareret, hvilket passer skidt med min skole :)

Men tak for forsøget på hjælp.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2013 - 09:39 #15
Smider et svar da jeg antager løsningen blev reperation samt jeg fjerner overvågning af tråden.