Avatar billede kimtheman Novice
24. februar 2013 - 09:26 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Udtag kun windows fra fabriks cdér

Kan man hvis man har HP genneoprettelses dvdérne/ fabriks dvdérne. Gå ind på dvdérne og nøjes med f.eks, at tage windows vista ud. Og ikke alt det andet fyld. Da jeg vil prøve at lave en ren installation med windows vista premium 64 bit men ikke har andre cdér.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 10:07 #1
Har ikke prøvet at bruge den recovery dvd jeg selv lavede til min Xp, så det ved jeg ikke.
Har dog på et tidspunkt gendannet en anden Xp maskine, hvor der var 3 recovery skiver med udbyuderen, og her kunne jeg vælge om software skulle være med.
Jeg kan ikke tro at du får muligheden med en eget produceret recovery dvd. Det er sandsynligvis et image der lægges ind fra en ende af desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 10:13 #2
Er der denne mulighed på dvd, så vil du få valget med det samme når du skal installere. Sådan var det med den xp jeg installerede.
Der var et par punkter, hvor der stod beskrevet om det skulle være med software eller uden.
Avatar billede kimtheman Novice
24. februar 2013 - 10:33 #3
Har ikke prøvet med med de hjemlavede dvd'er. Men har prøvet at gendanne den fra boot partionen. Og der får man ikke muligheden for at frasige sig den medfølgende software.
Men efter opdatering service pack 2 begynder pc at hænge/ sløve helt vildt og kan ikke finde årsagen. Og synes jeg har afinstalleret det meste af det medfølgende skidt. Men vil så prøve en ren installation da jeg har mistanke til at det et noget af det medfølgende der fucker det hele op.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 10:34 #4
Er dvd et image fra ende til anden må man når at den er installeret så fjerne det man ikke vil bruge.
Det kan gøres med PC Decrapifier:
http://pcdecrapifier.com/
Avatar billede kimtheman Novice
24. februar 2013 - 10:36 #5
Er gjort
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 10:38 #6
#3 Har din Vista ikke meget ram installeret vil den hurtigt komme til at virke sløv hvis alt skramlet kører i baggrunden.
Jeg har akkurat lige opgraderet en gammel Vista til Win 7, og her halverede jeg ram forbruget ved denne øvelse.
Vil mene du mindst bør have 2 GB ram i den hvis du skal have overskud i maskinen.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 10:39 #7
Ok. Og det fjernede ikke nok, og gav luft i systemet?
Revo uninstaller kunne måske være bedre til at fjerne programmerne, men det tager jo lang tid den vej.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 10:45 #8
Hvilken version Vista kører du?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 10:46 #9
Glem lige #8. Så lige det var en premium du bruger
Avatar billede kimtheman Novice
24. februar 2013 - 11:06 #10
den har 4gb og har en dual core 2 processor og et mellem ati grafikkort så den burde kører bedre end jeg synes den gør.

Har også prøvet revo men synes stadig den skoder. Så nu gider jeg ikke bruge mere tid den vej rundt da jeg nu vil lave en ren installation og håbe det hjælper.

(hvis og når jeg finder ud af, at få indkørt det fra en ren windows installations dvd)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 11:35 #11
Dit opsæt burde være i orden.
Du kender så ikke en der har en OEM vista magen til din version?
Du kan jo godt bruge denne men aktivere med din egen nøgle.
24. februar 2013 - 12:02 #12
Husk FULD WindowsUpdate efter
Factory Recovery

samt - selvfølgelig - opdatering af dit sikkerhedsprogram ...
Avatar billede kimtheman Novice
24. februar 2013 - 12:09 #13
er sket og stadig sløvt system derefter
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 12:16 #14
Har du tjekket hvordan den bruger ram og hvordan den tildeler resurser?
Du skal ind ved at højreklikke på computer og vælge egenskaber. Under avancerede indstillinger burde du kunne se hvordan den administrerer ram og om den bruger resurserne på programmer eller baggrundstjenester.
Default er at den bruger dem på programmer.
Har ikke flere bud på dit problem desværre.
Avatar billede kimtheman Novice
24. februar 2013 - 12:43 #15
Ja synes jeg har været alt det der igennem dog uden held.
Men synes først rigtig det bliver et problem efter service Pick 2 bliver installeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2013 - 13:16 #16
Er ikke klar over om det blandt andet kan være tjenester som defragmentering som Vista så vidt jeg husker kører i baggrunden, der også kan være en af synderne. Vil anbefale at deaktivere denne tjeneste og køre Defraggler manuelt i stedet.
Hvor stort et ram og processorforbrug kører den med når den ikke laver noget?
Avatar billede kimtheman Novice
27. februar 2013 - 18:58 #17
Lig svar for point
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 19:09 #18
Jeg lægger et svar.
Fik du renset lidt ud i den så den blev lidt kvikkere?
Avatar billede kimtheman Novice
27. februar 2013 - 19:34 #19
Nej nu har jeg geninstalleret 2 gange med fuld opdatering osv men med samme resultat så nu gider jeg ikke bruge mere tid på dem Vista installation. Så prøver nu i stedet med win 7 og ser om problemet ikke bliver løst da jeg har mistanke om at der alt det gøgl fra hp og deres 3 parts programmer der skaber problemerne.
Og kører win 7 bare så er det sådan en den skal have.

Men lige nu bruger jeg en masse tid på denne også:
http://www.eksperten.dk/spm/977472#reply_8035441
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 19:47 #20
Jeg er ikke i tvivl om du vil få et betydeligt løft ved at gå over til Win 7.
Har lige gjort samme øvelse (på en Acer maskine) som du skal til. Og ram forbruget det faldt til halvdelen af hvad det var før, og tjenesterne der kører nu er ca en fjerdedel af hvad det var før. Selvom man deaktiverer programmer i msconfig, så kommer der alligevel tjenester til disse programmer ind i joblisten som man bare ikke lige kan komme af med uden at gøre et stykke arbejde. Så på dine vegne er jeg fortrøsningsfuld.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 19:50 #21
Ja den tråd der misforstod jeg det jeg læste i dit billede, men jeg er nu ikke sikker på at den viser korrekt. Jeg havde under alle omstændigheder prøvet at teste med en anden tester også.
Evt HDTune:
http://www.hdtune.com/