Avatar billede pjatmail Mester
23. februar 2013 - 10:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

jeg har w7 og flere partitioner - kan jeg instalere xp på en af disse

har netop delt mit c drev, hvorpå styresystemet er Windows 7, i to, og har nu et H drev på 50 gb.
På dette drev var det min mening at installere xp og boote fra denne en gang imellem da jeg har et prg. der kun kan benyttes med xp.
Kan det lade sige gøre?
Når jeg prøver kommer følgende besked:
Installationen kan ikke fortsætte fordi styresystemet på computeren er nye end versionen på cdén
Avatar billede kris916g Nybegynder
23. februar 2013 - 10:51 #1
det burde du kunne ved ikke hvorfor den ser et problem? genstarter du din pc og trykker f12? og booter? men hvis det drejer sig om et program kan du bare bruge virtualbox som er et program der laver en
virtual partition på din harddisk hvor du så kan stoppe et hvilket som helst styresystem du kan selv vælge pladsen på den virtuelle harddisk det er gratis og nemt

https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
Avatar billede kris916g Nybegynder
23. februar 2013 - 10:52 #2
mener ikke stoppe men som i stoppe et styresystem i den virtuelle harddisk
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. februar 2013 - 11:11 #3
Altså reglerne er at man skal installere det ældste Styresystem først man kan ikke lave dualboot Win/ Vista XP. Man er nød til at starte XP først! så de senere men du kan ruge et virtuelt opsæt!
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2013 - 12:39 #4
Det skal gøres ved at boote op på XP og efterfølgende fixe bootloaderen. (Jeg har ikke prøvet det selv) http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Installing+XP+After+Vista+or+7

Men hvis din win7 er pro, vil jeg foreslå Oracle Virtual box, som kan åbnes direkte fra Windows (Den har jeg selv). Dual boot er besværligt bare for 1 program, fordi man skal genstarte computeren for at skifte mellem XP og 7/8 http://www.filehippo.com/download_virtualbox/
Avatar billede pjatmail Mester
23. februar 2013 - 15:10 #5
problemet er løst med hjælp fra https://www.virtualbox.org/ (...)
Tak for det :o)
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2013 - 16:36 #6
Ok:)