Avatar billede mjansen Seniormester
22. februar 2013 - 14:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget fylder data når man sender det over Internettet

Hej

Nogen der har en ide om hvor meget data fylder når man sender det over Internettet?

Findes der en formel for det?

Hvis jeg nu sender 10 byte som så bliver pakket ind i flere lag på vejen mod modtageren hvor meget kommer det så til at fylde?
Avatar billede vistodk Nybegynder
22. februar 2013 - 16:04 #1
Det kommer an på hvilken protokol der bliver brugt til at sende det med. Generelt vil det være TCP over intetnettet, så du skal se på den måde den encapsulater filpakkerne, hvis du vil have et nøjagtigt svar

layout
http://www.skullbox.net/diagrams/tcppacket.gif
Avatar billede mjansen Seniormester
22. februar 2013 - 17:58 #2
Som jeg ser det er der 4 bytes i hver række og headeren fylder 6 rækker. Ialt 24 bytes. Hvorefter mine data kommer mine date fylder så 2,5 rækker som måske skal rundes op til 3. Som så igen er 12 bytes.

Alt i alt 24 + 12 = 36 bytes?

Er der samme størrelse om jeg sender på lan eller via wan eller mobil Internet?
Avatar billede mjansen Seniormester
05. september 2013 - 19:52 #3
Luk