Avatar billede Hvejsel84 Nybegynder
22. februar 2013 - 09:45 Der er 5 kommentarer

Function/subs der gælder for alle combobox (excel)

Hej,

Jeg har ca. 100 comboboxe på et ark. De indeholde alle det samme med undtagen af den celle der bliver linket til.
Så jeg vil gerne kunne lave nogle generelle regler(subs/funtion), der gælder for alle boxe. Bl.a. hvordan man kan forlade combobxen.Er det muligt eller skal jeg ind og diffinere det individuelt?

Datavalidering er ikke en mulighed, da jeg skal bruge mange af de funktioner, der kune findes i en compobox f.eks. skrift str. m.v.

Kan jeg desuden lave en master combobox, der gælder for dem alle sammen, men linker til forskellige celler?

Håber der er en, som kan hjælpe.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. februar 2013 - 09:58 #1
Måske kunne en combobox være nok - men det afhænger lidt af formålet.
Hvilken komponent er anvendt til comboboxene?

Du er velkommen til at sende filen. @-adresse under min profil.
Avatar billede Hvejsel84 Nybegynder
22. februar 2013 - 10:12 #2
Jeg kan ikke lige sende dokumentet, da det er et intern, men tak.

Jeg har brugt keydown - er ens for alle comboboxe. Med undtagelse af når man forlader comboboxen, så skal en bestemt celle aktiveret afhængig af, hvor langt nede man er på siden.

Derudover bruger "gotfocus", da den opdatere valideringslisten med det samme når  man har fokus på comboboxen. Validerings listen ligger som en funktion, da den er dynamisk.

Håber det giver lidt menning?
Avatar billede supertekst Ekspert
22. februar 2013 - 10:29 #3
Ok - det er forståeligt med filen.

Evt. kunne du måske udarbejde en "neutral" udgave / model - så var det lidt lettere evt. at komme med forslag.

Er det Active-X komponenter du anvender?
Avatar billede Hvejsel84 Nybegynder
22. februar 2013 - 10:43 #4
Ja, det er active komponont jeg bruger.
Jeg laver lige en fil og sender den til dig, men det bliver lige en gang over weekenden, da jeg skal ud af døren nu. Men, skriver lige herinde når jeg har sendt den.
Deal?
Avatar billede supertekst Ekspert
22. februar 2013 - 10:51 #5
Ok - god weekend..