Avatar billede lurup Ekspert
21. februar 2013 - 15:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Office Publisher 2007 baggrund

Hej

Kan man lave baggrunden på et A4 akk helt sort uden der kommer en hvid kant ????

Skal have et sort stk A4  med 4 billeder på ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2013 - 15:50 #1
I Publisher kan man velsagtens - jeg gætter på at det er når du printer, du fortsat har en hvid ramme.

I så fald, kan din printer nok ikke - det er en fysisk begrænsning i printeren der afgør, om den kan eller ej. Det mest normale er at der  vil være en hvid ramme, hvor printeren "griber" papiret.

Men enkelte printere, så vidt jeg ved kun blækprintere, er designet, så de kan "printe til kant".
Avatar billede lurup Ekspert
21. februar 2013 - 20:02 #2
Ok.....
Undre mig bare at jeg ikke kan få det væk selv under vis udskrift
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2013 - 22:04 #3
Vis udskrift tolker dokumentet, og viser det så nøjagtigt som muligt på skærmen, som det vil se ud på printeren. En god printerdriver vil også vise de hvide kanter, så det lyder rimeligt nok.

Men du kan selvfølgelig have fået designet siden på den måde.

Du kan evt. oprette et nyt tomt dokument og lave sort baggrund, for at sikre at der ikke er en designfejl i det oprindelige dokument.
Avatar billede lurup Ekspert
21. februar 2013 - 22:21 #4
Vi det sige at det ikke er mulig at printe siden sort helt ud til kanten ??
Evt pen en anden måde ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. februar 2013 - 10:48 #5
Som skrevet - det er sandsynligvis en fysisk begrænsning i printeren... - prøv at se på printerens specifikationer, om den er lavet til at kunne printe til kant.

Ellers skal du have fat på en anden printer. - eller et trykkeri.
Avatar billede lurup Ekspert
22. februar 2013 - 11:15 #6
ok
Vil du svare Ole MAdsen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. februar 2013 - 11:46 #7
Der er svar her..