Avatar billede MStentz Nybegynder
19. februar 2013 - 18:26 Der er 4 kommentarer

teamwier

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at kunne gå på min synology nas DS209 uanset hvor jeg er. Kan dette lade sig gøre med evt teamwier og er der en beskrivelse på det . Det er kun min nas som køre 24/7.
MVH
Stentz
Avatar billede chalde Seniormester
19. februar 2013 - 18:51 #1
Du kan ikke med teamviewer, men der er flere andre muligheder:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/Remote_Access_on_the_Synology_DiskStation
Avatar billede thiesens Nybegynder
19. februar 2013 - 20:01 #2
Jeg bruger selv Synology NAS, og jeg har brugt forskellige løsninger for at opnå adgang udefra.

Først skal du have en fast ip, eller gøre brug af en af de mange services som dyndns. Synology har en sådan service indbygget i softwaren. Under kontrolpanel - DDNS. der kan du registrere et domainenavn som opdateres af din boks hver gang du skifter ip.

Dernæst skal du enten åbne i firewall for den service du vil benytte og forwarde trafikken til din NAS, ellers kan du lave en VPN via din NAS-boks og oprette forbindelse når du skal bruge den.

Jeg ville nok anbefale den første løsning.

Hvilke services vil du have adgang til udefra??
Avatar billede MStentz Nybegynder
19. februar 2013 - 20:10 #3
Musik og film
Avatar billede thiesens Nybegynder
19. februar 2013 - 20:18 #4
Så skal du jo finde ud af hvilke services du vil benytte.

er det MisicStation/VideoStation, eller er det bare adgang til filerne. hvilke porte der skal åbnes kan du læse her http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299

linket i chalde's svar er faktisk et godt overblik over hvad der skal til.