Avatar billede dytti Novice
19. februar 2013 - 16:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forslag til musikportal

Min kammerat har spurgt om ideer til en musikportal.

Han laver selv musik, og vil gerne have et sted hvor han kan uploade sin musik, så andre kan høre, og evt. downloade og måske købe hans musik.

Andre musikere skal også kunne logge ind, og have de samme muligheder - Altså upload og evt. salg.

Lidt som en onlinebutik hvor forskellige personer kan sætte noget til salg, og andre kan lytte til varen, og evt. købe den.

Er der nogen der kender et script der kan den slags - Helst i php?
Avatar billede thiesens Nybegynder
19. februar 2013 - 20:12 #1
Jeg ville nok kigge på dev. blog, eller cms løsninger der findes. Mon ikke der findes et plugin til evt wordpress der kan præcis det du ønsker. jeg ved at wordpress kan være "filserver" og der findes også butiksmodul.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2013 - 21:25 #2
det handler om at blive fundet, og hørt.
der er nogle meget store services allerede der klarer alt det han vil.

http://soundcloud.com ;læg dine gratis ting her
www.tunecore.com ;få sendt din musik i mange butikker her
www.beatport.com ;musikbutik

jeg synes det vil være omsonst at lave sin egen side.
den vil blive så lille og have så lidt indhold, at ingen gider se på den.

igennem tunecore kan du få din musik på spotify, itunes og mange andre.
der er meget gang i beatport.
Avatar billede dytti Novice
21. februar 2013 - 10:37 #3
Hej igen
Det er lykkedes mig at overtale makkeren om, ikke at starte noget op selv - Endnu.

Så nu undersøger han sidwave's link.

Jeg lukker her. Tak for hjælpen til jer begge