Avatar billede websitenewbie Nybegynder
19. februar 2013 - 14:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

dynamiske kategori i select bokse

jeg har et forum jeg sider og arbejder på og jeg vil gerne have lavet tre kategori bokse. boksen med kategori 1 skal bare alle kategorierne den henter fra en database men, kategori 2 og kategori 3 skal sorteres så det kun er de kategori som er under kategori til 1 der bliver vist. jeg har prøvet at side og lege lidt rundt med lidt javascript og sessions men jeg kan ikke rigtig få det til at virke, så vis der er nogen der har en idé eller en løsning på hvordan jeg kan lave 3 select bokse hvor 2 af dem skal være afhængig af kategorien over den.
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
20. februar 2013 - 08:49 #1
select boksene har jeg styr på hvordan jeg laver dynamiske så de  ændre sig efter databasen men jeg kan ikke få dem til at ændre sig efter hvad der er blevet valgt i boksen før.
her er koden til mine bokse
database kaldet er bare til en database hvor alle mine posts er på

if (database2(i).name = ("Kategori1") OR database2(i).name = ("Kategori2") OR database2(i).name = ("Kategori3") then
            if database2(i).name = ("Kategori1") then
                Response.write "<tr><td><div align='right'>" & str & " : </td><td><select name='Kategori1' size='1'>"
                Response.write "<option value='" & EAkonvert(database("Kategori1")) & "'>" & EAkonvert(database("Kategori1")) & "</option>"
                strSQL = "SELECT DISTINCT " & database2(i).name & " FROM posts"
                set database3 = con.execute(strSQL)
                while not database3.eof
                  response.write "<option value='" & EAkonvert(database3("Kategori1")) & "'>" & EAkonvert(database3("Kategori1")) & "</option>" & vbcrlf
                  database3.movenext
                wend
                session(database2(i).name) = request.form(database2(i).name)
                Response.write " Ny titel : <INPUT NAME='Kategori1og2del' TYPE='text'></select></td></tr>"
            end if
            if database2(i).name = ("Kategori2") then
                Response.write "<tr><td><div align='right'>" & str & " : </td><td><select name='Kategori2' size='1'>"
                Response.write "<option value='" & EAkonvert(database("Kategori2")) & "'>" & EAkonvert(database("Kategori2")) & "</option>"
                strSQL = "SELECT DISTINCT " & database2(i).name & " FROM posts"
                set database3 = con.execute(strSQL)
                while not database3.eof
                  response.write "<option value='" & EAkonvert(database3("Kategori2")) & "'>" & EAkonvert(database3("Kategori2")) & "</option>" & vbcrlf
                  database3.movenext
                wend
                session(database2(i).name) = request.form(database2(i).name)
                Response.write " Ny titel : <INPUT NAME='Kategori2og2del' TYPE='text'></select></td></tr>"
            end if
            if database2(i).name = ("Kategori3") then
                Response.write "<tr><td><div align='right'>" & str & " : </td><td><select name='Kategori3' size='1'>"
                Response.write "<option value='" & EAkonvert(database("Kategori3")) & "'>" & EAkonvert(database("Kategori3")) & "</option>"
                strSQL = "SELECT DISTINCT " & database2(i).name & " FROM posts"
                set database3 = con.execute(strSQL)
                while not database3.eof
                  response.write "<option value='" & EAkonvert(database3("Kategori3")) & "'>" & EAkonvert(database3("Kategori3")) & "</option>" & vbcrlf
                  database3.movenext
                wend
                session(database2(i).name) = request.form(database2(i).name)
                Response.write " Ny titel : <INPUT NAME='Kategori3og2del' TYPE='text'></select></td></tr>"
            end if
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
18. marts 2013 - 12:37 #2
jeg lukker dette spørgsmål da der ikke ser ud til at være nogen der kan hjælpe med det