Avatar billede Ferro-g Nybegynder
18. februar 2013 - 23:54 Der er 4 kommentarer

Hp Pavilion dv6 Fra Win7 til Win8

Jeg har en HP Pavilion dv6-6137so.
Jeg har købt Windows 8 Pro, for knap 1-2 uger siden. Jeg har installeret det fuldt. Altså fra bunden, hvor alt det gamle slettes.
- Det jeg har svært ved er at opsætte bærbaren. Hermed mener jeg Hente Driver, og de nyeste driver.
Da jeg ikke kan finde driver til Win8, så hentede jeg nogen af dem fra Windows 7 x64 .. Lidt ustabilt. Er ikke sikker.
Men jeg kan fx ikke få installeret Coolsense og Grafikkort.
- Kan jeg få en guide/hjælp til hvilke driver jeg skal installere og hvor jeg kan få dem.
Håber det forstået ret. :)
Avatar billede milter Ekspert
19. februar 2013 - 00:02 #1
Checkede du først, om der var drivere til din computer til Win8?

Ifølge HP's egen hjemmeside er det nok her, problemet ligger, for de har kun drivere til 7'eren:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4063&lc=sv&cc=se&dlc=sv&sw_lang=&product=5144851
Avatar billede Ferro-g Nybegynder
19. februar 2013 - 00:13 #2
Altså jeg kunne opgradere, også tjekkede win8 de ting jeg skulle foretage mig efter installationen. Der virkede tingene nogenlunde.
Men så ville jeg jeg installere komplet fra bunden. Hvor ingen af mine baggrunds filer og indstillinger kommer med. Du ved nok hvad jeg mener.
Så Installerede jeg, men dog kunne jeg fx ikke få min grafikkort installeret :( Da man ikke kan gøre det via AMD, pga det noget under HP. Og HP's support vil have man ringer til dem. SÅ tænkte jeg hellere få hjælp herinde.

- Og ja, det ser ud til, der kun er driver til Win7, så prøvede at installere nogen af dem, som jeg følte lige var nødvendige.
- Så anbefaldte en mig SlimDrivers. Ved ikke om den er god.

Men hvis der nogen der ved hvad jeg skal gøre, kunne det gøre mig rigtig glad :)
Avatar billede milter Ekspert
19. februar 2013 - 00:53 #4
#3.

Ja, forsøg med anvisningerne i de to links kunne være vejen frem, men du skal huske, at den slags metoder tit kan resultere i, at nogle funktioner ifm. f.eks. et grafikkort ikke længere virker, hvis ikke driveren kommer fra producenten af grafikkortet.

Når du bruger SlimDrivers eller lignende, er der ikke nogen garanti for et godt resultat. Du ender med den driver, programmet mener er bedst, og det er ikke altid den bedste, især ikke, når computerproducenten ikke har en driver til dit styresystem.

Personligt ville jeg aldrig opdatere til et nyere styresystem, hvis jeg ikke var 100% sikker på, at der fandtes 200% pålidelige drivere til al den hardware, jeg ønskede at beholde på computeren, og jeg var sikker på, at det nye styresystem var bedre end det gamle :-)