Avatar billede TheYaXxE Juniormester
16. februar 2013 - 15:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke printe url

Hey alle herinde..

Jeg har et lille problem med en php kode.

Jeg vil gerne printe sidens url ud på siden, og det ser ud til at virke meget fint når altså den fil man er inde på har endelsen .php.

Jeg har samtidigt nemlig kodet min side til at kunne se bort fra .php endelser for at få url-adressen til at se lidt pænere ud.

Hvis jeg fx. er inde på: http://test.mitdomæne.dk/mappe/fil.php så udskriver den url'en som den er.
Men hvis jeg er inde på http://test.mitdomæne.dk/mappe/fil så udskriver den http://test.mitdomæne.dk/test/mappe/
Den tager altså subdomænet "test" med to gange hvilket er forkert.

Er der en nem måde at fikse dette på? :)

- YaXxE
Avatar billede repox Seniormester
16. februar 2013 - 16:02 #1
Hvordan ser din kode ud til at udskrive adressen?
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
16. februar 2013 - 16:05 #2
$_SERVER['HTTP_HOST'].$_SERVER['SCRIPT_NAME'];
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2013 - 17:03 #3
<ole>

Det skyldes vel, at test ikke er et subdomæne - men 'bare' en folder, du har map'et som 'subdomæne' via htaccess

/mvh
</bole>
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
16. februar 2013 - 17:20 #4
test er skam et subdomæne. Det eneste der er i mit htaccess er et rewrite der gør at man ikke behøver filendelsen .php.

Og det er der det underlige er.

Hvis man skriver .php i slutningen på url-adressen, kan den godt skrive hele url'en ud, men hvis man ikke skriver nogle endelse i slutningen, skriver den ikke hele url'en ud.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2013 - 17:30 #5
Og hvad sker der, hvis du sletter din htaccess-fil?
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2013 - 17:31 #6
Hvilken mappe ligger din htaccess i, og hvad indeholder den?
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
18. februar 2013 - 13:51 #7
I .htaccess filen står der:

RewriteEngine On
# turn on the mod_rewrite engine

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}.php -f
# IF the request filename with .php extension is a file which exists
RewriteCond %{REQUEST_URI} !/$
# AND the request is not for a directory
RewriteRule (.*) $1\.php [L]
# redirect to the php script with the requested filename

Men fandt ud af at hvis jeg  brugte $_SERVER['HTTP_HOST'].$_SERVER['REQUEST_URI'] istedet for $_SERVER['HTTP_HOST'].$_SERVER['SCRIPT_NAME'];
så skrev den hele url'en ned, men der burde stadig være en grund til at den ikke kan skrive det når jeg bruger det andet.
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2013 - 15:10 #8
$_SERVER['SCRIPT_NAME'] indeholder serverstien fra roden.

Ligger filen ikke i en mappe, som hedder test - og som ligger i roden? I så fald virker det jo helt, som det skal  =)
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
03. maj 2013 - 09:21 #9
Brugte $_SERVER['HTTP_HOST'].$_SERVER['REQUEST_URI'] og en stor bunke andet kode for at omskrive url'en så den passede perfekt.