Avatar billede tborggren Nybegynder
13. februar 2013 - 20:07 Der er 13 kommentarer

Hvid skærm!

Hej.
Jeg er kommet i en situation her forleden aften, da jeg sad og spillede komputer spil. MIn pc gik amok, åbnede en masse sider og jeg genstartede den.
Da jeg startede den igen da virkede den i første omgang til at starte rigtigt op, men så hoppede den væk fra skrivebordet til en hvid skærm. Jeg kan intet gøre, og hvis jeg åbner for min task manger så lukker den bare ned.
Jeg har windows 7, og er ikke nogen nørd til dette komputer halløj men jeg ved når den er helt gal, hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2013 - 20:28 #1
Hej og velkommen til.
Er det en bærbar eller stationær?
Det kunne måske være et varmeproblem.
Avatar billede tborggren Nybegynder
13. februar 2013 - 20:29 #2
Det er en stationær pc, godt 2 år gammel
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2013 - 20:30 #3
Har du prøvet at trykke gentagne gange på F8 under opstart og gendanne et par dage tilbage?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2013 - 20:31 #4
Ps du skal kun skrive tilbage i kommentar. Svar er til pointgivning, og normalt beregnet til hjælperne
Avatar billede tborggren Nybegynder
13. februar 2013 - 20:49 #5
Okay viste jeg ikke det med komentaren.
Ja det har jeg forsøg, forøsger pt, men ved ikke om det er min windows 7 eller hvd men alt der sker er at et vindue poper op og beder mig vælge hvad enhed jeg vil bruge til at boote fra (Jeg har min window 7 dvd i, men nu når jeg forsøger at geninstaler siger den at jeg skal bruge en enhedsdriver som giver adgang til min harddisk)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. februar 2013 - 20:54 #6
åbnede en masse sider
Hvis du taler om en masse forskellige ukendte sider på nettet, så er jeg mere i retning af "snavs" end HW problemer.
Avatar billede tborggren Nybegynder
13. februar 2013 - 20:58 #7
købe sider af altmuligt fra udlandet, og porno alt muligt nåede kun at se at den have åbnet godt ja 7 - 10 stykker trak internetet og slukkede pc. og da jeg så startede den igen uden internet, da have jeg så fået det her problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2013 - 21:11 #8
Kan du starte i fejlsikret med kommandoprompt, kunne du forsøge at skrive rstrui.exe efter prompten er loadet op.
Ikke uenig i at det kan være snavs, måske ala Ukash.
Vælger du at gendanne din pc er dine personlige filer væk for altid, hvis du ikke har backup af disse.
Avatar billede tborggren Nybegynder
13. februar 2013 - 21:16 #9
ced ikke hvoedan jeg kommer til min kommand prom og hvordan jeg bruger den
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2013 - 21:26 #10
når du tænder pc, trykker du hele tiden på F8 indtil der kommer en sort skærm med skrift på.
Her vælger du fejlsikret med kommandoprompt.
Når den er bootet op kommer du i en ny sort skærm hvor du skriver rstrui.exe.
Dette skulle starte systemgendannelse, og du gendanner til da pc kørte ok.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. februar 2013 - 05:12 #11
Et svar til mulig lukning af "SNAVS" spørgsmålet.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2013 - 08:03 #12
I det mindste en tilbagemelding synes jeg??
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. februar 2013 - 08:31 #13
Jeg afmeldte overvågning af spørgsmålet.