Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 16:42 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

kan ikke lave active users i windows server 2008 R2

jeg kan ikke lave  active users  i server 2008 R2  den siger at koden ikke dur:( hvad skal jeg gøre ????
Avatar billede KHHP Juniormester
12. februar 2013 - 16:44 #1
Ja, en lidt mere detaljeret beskrivelse af hvad det er der ikke dur. Hvis du vil være så venlig at uddybe dit spørgsmål, tak.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 17:01 #2
når jeg boote vil pxe boot så  boote den op på  mdt boot se her http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2013/January/09/C42C_50ED95D7.jpg

så sigerde at den ikke findes og jeg har haft en ven til at lave det MEN han er i USA lige nu  me jeg vd ikke hvordan man lave en active users jeg ved ikke hvordan man gør
Avatar billede KHHP Juniormester
12. februar 2013 - 17:06 #3
Nu er dit billede meget småt, og jeg kan derfor ikke se hvad der står på skærmen. Dog må jeg antage  at du har en eller anden form for Active Directory eller lignende installeret. Har du forsøgt at logge på med en administrator-konto?
Hvordan indtaster du loginoplysninger?
Jeg gør normalt dette:
Brugernavn - mitbrugernavn@mitdomæne.local
Adgangskode - minadgangskode
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 17:12 #4
jeg har bare indtastet

domain xxxxxxxxxxx.dk
bryger Administrator

kode xxxxxxxxxxxxxxxxx

også dur det men det går det ikke nu  :((
Avatar billede KHHP Juniormester
12. februar 2013 - 17:13 #5
Er det stadig administrator du bruger?
Hvilken for for PXE-Boot er det du anvender. Det ligner ikke den der benyttes af f.eks. Windows Deployment Services(WDS)?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 17:25 #6
hej igen det dur i windows deployment services men ikke i Microsoft Deployment Toolkit
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. februar 2013 - 17:50 #7
Hej, Rasmus.

  Hvis ellers din bruger er oprettet i AD, skal den kunne validere præcis som KHHP siger.
  Hvis du har forsøgt at logge på for mange gange med forkert password, kan den være låst ude. Så går du på domain-controlleren, åbner [Active Directory Users and Computers], finder din bruger, højreklikker og vælger [Properties] Midt i det hele er der en checkbox, hvor der står "Account is currently locked out" - fjern fluebenet, så funker kontoen igen.

De bedste hilsner, Carsten
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 18:26 #8
hej jeg har lige via WDS installeret windows 7 professional 32 bit og windows 8 development 32-bit og 2 gamle ibm r51 og det kørte fint  MEN hvorfor dur den så ikke i MDT ???
Avatar billede KHHP Juniormester
12. februar 2013 - 18:59 #9
Hvis dine credentials passer, så skulle der jo ikke være problemer.
Jeg sad lige selv og ville finde ud af hvad Microsoft Deployment Toolkit var for noget, da jeg aldrig har brugt det/hørt om det før og fandt denne video: http://www.youtube.com/watch?v=AiX-WIQf7Js
Ifølge den, så skal du indtaste brugernavn, kodeord og FQDN(fully qualified domain name). Ellers har du lavet noget forkert i din opsætning af Active Directory.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 19:25 #10
det dur ikke i mdt :((  MEN mit id som jeg skriver i WDS boot er det ikk det samme som MDT ???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. februar 2013 - 19:31 #11
Hvad bruger du i WDS og hvad bruger du i MDT?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 19:40 #12
den skriver invalid credebtien blev ikke fundet
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 19:45 #13
#11 MDT til at installer windows og driver og programmer  med og wds til at boote winpe boot iso med
Avatar billede KHHP Juniormester
12. februar 2013 - 19:53 #14
Det kunne godt lyde som en eller anden fejlkonfiguration.
Har du forsøgt at lave en virtuel-maskine med samme OS og så lave hele opsætning af Active Directory Domain Services, WDS, WAIK og MDT og se om du kan genskabe samme scenarie uden fejl?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 19:59 #15
Avatar billede KHHP Juniormester
12. februar 2013 - 20:46 #16
Ja, alt skal installeres ny.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 20:57 #17
hvorfor ???
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 20:59 #18
er det node med windows firewall ???
Avatar billede KHHP Juniormester
12. februar 2013 - 22:00 #19
Du skal installere det hele nyt i en virtuel maskine, fordi det kan være at du har lavet en opsætningsfejl, som gør at det ikke virker.
Angående firewall, så prøv at deaktivere den, men KUN indtil du har kørt EN test. Hvis det lykkes, så skal du finde ud af hvad du skal ændre i din firewall for at det virker. En hver IT-mand med respekt for sig selv, slår IKKE sin firewall permanent fra.
Jeg har i et enkelt tilfælde, i forbindelse med et skole-projekt, været nød til at slå den fra på et enkelt netværksinterface, men da det var interfacet ind mod mit interne netværk, og ikke den der var koblet ud mod internettet, så gjorde det ikke så meget. Jeg måtte slå den fra, da min virtualiseringssoftware ikke kunne lide kombinationen af NAT fra min fysiske PC ind i en virtuel pc og over i et lukket virtuelt netværk med ICS.
Jeg mener at WDS selv åbner for nødvendige firewall-porte og services når det installeres. Da MDT kun er et værktøj til at slipstreame software og drivere oveni sin installation af Windows, så burde det jo ikke give problemer med Authentication.
Har du overvejet at lave en reference-PC, hvor du installerer alle drivere og programmer du skal bruge og derefter køre en sysprep med OOBE, Generalize og Reboot? Så laver du et capture-image og booter over netværket til denne og så kan den lave en ny wim-fil til dig, som du så kan bruge til deployment. Jeg har f.eks. lavet et image til brug i VmWare, hvor jeg har præinstalleret VmWare-Tools osv. Så sparer jeg en masse timer med opdatering af Windows.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 23:09 #20
hvorfor en Users bruger MDT ???
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2013 - 23:42 #21
hej igen jeg kom til at tænke på at windows deployment services køre og der ksn jeg godt komme ind :) MEN ikke mdt ? køre Microsoft Deployment Toolkit og windows deployment services  ikke på samme Users og password og Domain ??? (eller hvad ??)
Avatar billede KHHP Juniormester
13. februar 2013 - 12:28 #22
Jo, det burde jo i princippet benytte det samme. Og MDT benytter jo blot fildelingsporte til at installere ekstra software, dvs. at så længe du har file services installeret, så burde det hele jo virke. Men har du prøvet at slukke firewallen og prøve igen?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2013 - 13:07 #23
jeg har lige formatere den og kørt windows server 2008 R2 ind og MDT ind hvad skal jeg så ???
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2013 - 17:33 #24
hej igen i Active Directory.  skriver den at den ikke passer  hvad skal jeg gøre ????
Avatar billede KHHP Juniormester
14. februar 2013 - 21:38 #25
Det er lidt svært at hjælpe dig med de få oplysninger du giver. Det var jo heller ikke meningen at du skulle slette alt det du har lavet i forvejen, men du skulle lave en virtuel maskine/server i Hyper-V, VmWare eller VirtualBox, for at se om du kunne genskabe fejlen med en ny serveropsætning.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2013 - 23:26 #26
godaften KHHP  jeg er ved  0 nu og hvad ska jeg lave som det første ??? lige nu køre den windows updates  skal jeg lave MDT server eller WDS serveren md dhcp og AD (dcpromo ) ??.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2013 - 01:27 #27
er det rigtigt at mdt skal installeret som det første første inden WDS og DHCP OG DNS og IP eller hvad ??? jeg ved at før mdt kan bruges og skal man downloade xml og Windows Automated Installation Kit og det er da via internettet ?hvad gør jeg ??  jeg vil gerne ha en dansk /video beskrivelse på hvordan man gør det var da bedre ved i MDT kunne laver en Uservis du har mulighed for at lave en videofilm /Screencasts http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-Screen-Video-Recorder.htmså er jeg også med  kan du ha en rigtig god aften: /Rasmus
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2013 - 01:48 #28
hej igen og igen ha ha :)njeg kiggede på MDT password og der fandt jeg lige et billede link http://www.toutwindows.com/images/mdt_tasksequence7.jpger det password som man skal skrive ??? når den boot ???user navn er så Administrator (MED stort A ) eller hvad ???
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2013 - 02:11 #29
#28 link passer ikke  her komme den :) er det denne her
er det denne her
http://spic.dk/images/58733356_4641360976745.png
Avatar billede KHHP Juniormester
16. februar 2013 - 22:39 #30
Forstår ikke det kan være så svært at lave det igen. Brug den video jeg linkede til tidligere. Start med at installere Active Directory(dcpromo) og opsæt det korrekt. Så installerer du DHCP-server, hvis du har behov for den, og så WDS. Til sidst installerer du MDT. Husk at installere 64-bit hvis din server kører 64-bit OS, eller 32-bit hvis den kører 32-bit OS.
Har ikke tiden til at opsætte en hel server og teste at noget virker, når der findes en masse videoer på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2013 - 23:24 #31
hej  tak for din opdelting ?der er windows server 2008 32-bit på lige  jeg kikk på det i mongen 1linkede til tidligere. Start med at installere Active Directory(dcpromo)2 Så installerer du DHCP-server3 så installerer du WDS windows deployment services4 Til sidst installerer du MDT Microsoft Deployment Toolkit mdt skal jo ha windows automated installation kit
Avatar billede KHHP Juniormester
17. februar 2013 - 09:29 #32
Ja, men brug linket til den video jeg gav dig. Mener at han installerer WAIK til sidst og så starter han med at bruge MDT.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2013 - 12:03 #33
der laver også også den kode i mdt http://spic.dk/images/58733356_4641360976745.png
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2013 - 15:07 #34
´hej har opsat wds MEN jeg kan ikke se serveren ? i WDS
Avatar billede KHHP Juniormester
17. februar 2013 - 17:32 #35
Som sagt har jeg aldrig brug MDT før, så jeg har kun videoen at referere til, og i følger du den, så skulle der ikke være nogen problemer.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2013 - 19:08 #36
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/omb24031.jpg

jeg kan huske er jeg lagde den på en USB DISK men kan ikke se server hvordan laver jeg en ny server
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2013 - 15:55 #37
spørgsmålet er dødt  laver et nyt