Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2013 - 03:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Regler for udflytning og indflytning

Jeg skal fraflytte en lejlighed. I den forbindelse forlanger boligselskabet at boligen jeg flytter fra, skal være ryddet og der gennemføres syn om morgenen den 1 maj.

Problemet er, at jeg først råder over / kan flytte ind i den nye bolig samme dag.

Altså vil de have jeg skal flytte ud den 30. selv om jeg først kan flytte ind i noget andet den 1.

Kan de det?
Hvordan reglerne / loven (har forgæves Googlet)?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. februar 2013 - 08:39 #1
Hovedreglen i Lejeloven er § 98, stk. 1 siger, at lejer skal være fraflyttet senest klokken 12 på fraflytningsdagen, hvilket typisk vil være den sidste dag i måneden.

Sakset herfra: http://lejeraad.dk/fraflytning.html

Du har vel også en lejekontrakt, du kan kigge i?
Avatar billede finb Ekspert
10. februar 2013 - 09:35 #2
Selvfølgelig skal du ud, hvordan skulle næste beboer ellers komme ind ?
Du har jo selv gennemlæst lejekontrakten, inden du skrev under !
Tag på hotel 1 nat. Det er ens for alle.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2013 - 13:17 #3
Og hvor helvede skal jeg så gøre af alle mine ting. Betale flyttemanden flere tusinde kroner for at have lortet stående i hans bil natten over! Gu' vil jeg røv!

Jeg siger ikke noget. Ændre i stedet aftalen om syn til efter middag. Of så flytter jeg om formiddagen. Færdig! Det vil jeg skide på.
Er der nogen der vil ind, må de vente. Og det giver sig selv når mit ikke er væk.

Jeg har hverken penge til ekstraudgifter til flytning eller hotel!
Avatar billede vejmand Juniormester
10. februar 2013 - 14:40 #4
Hmm, ja, og der hvor du skal flytte hen, er der en anden lejer, som vil skide på at du vil flytte ind. Så han flytter først d. 2. maj, så du må bare vente.....det giver jo sig selv, når han ikke er ude.....
Get the picture?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2013 - 15:59 #5
Næh det gør jeg ikke. Det er nemlig helt nyt. Så jeg er første lejer.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2013 - 03:11 #6
skidevære med reglerne!

ring til boligselskabet og sig hvordan det forholder sig, og bed om et par dage til at flytte.

det kan vel sagtens betale sig at spørge!

ellers så bliv 1 måned mere, og betal dobbelt husleje.
Avatar billede finb Ekspert
11. februar 2013 - 09:48 #7
Fogeden hjælper dig ud, for din regning
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 13:49 #8
"ring til boligselskabet og sig hvordan det forholder sig, og bed om et par dage til at flytte."

Det har jeg for længst gjort. De er fløjtende ligeglade. SKAL flyttet den 30.

Dobbelt husleje er selvfølgelig en mulighed - hvis man har råd til det.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2013 - 13:52 #9
"Fogeden hjælper dig ud, for din regning"

lol, det når de næppe. De opdager jo først jeg ikke er flyttet, samme dag som jeg gør det. Så kan de selvfølgelig godt ringe efter fogeden for at få mig smidt ud. Men det giver jo ikke mening, når jeg netop er ved at flytte ud.
Jeg har sagt til dem jeg flytter den 30. Så det tror de.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2013 - 19:43 #10
.
Avatar billede Henriksen Praktikant
16. december 2016 - 14:14 #11
Det kan godt være noget rodet noget, når man skal flytte. Jeg kender det selv som ejendomsinvestor. Jeg administrere de forskellige til- og fraflytninger, og der opstår næsten altid nogle forhindringer. Dette skyldes faktisk rigtig ofte misforståelser mellem udlejer og lejer. Der er ikke meget andet at gøre ved det, end at være på forkant med alt, der kan muligt opstå.

Der er dog hjælp at hente --> se her: https://plus.google.com/u/0/118059854531383622795
--> og her:
https://klout.com/#/~970525733405976769
Man kan altid spørge eksperter til råds, hvis man er i tvivl om forskellige ting.
Avatar billede ahlers2010 Novice
11. september 2018 - 13:15 #12
Jeg tænker også at spørge en ekspert:
F.eks. http://www.bl.dk/, https://aarhusbolig.dk/ eller http://www.flytteguiden.dk/