Avatar billede lisagroth Nybegynder
06. februar 2013 - 14:47 Der er 9 kommentarer

Integrering af celler/formler fra excel i word

Kære Ekspert

Jeg har brug for at få lagt et excelformler ind i et worddokument således, at jeg kan have tekst og celler i et worddokument, hvor cellerne regner som om de var i excel.

Det skal helst være sådan, at man kan nøjes med at åbne wordfilen, og ikke have et bagvedliggende "opdateringsark" i excel.

Kan dette lade sig gøre?

Jeg bruger Microsoft office version 2003.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. februar 2013 - 14:56 #1
Hvor meget skal der "beregnes" i Word?

og så velkommen til Eksperten..
Avatar billede lisagroth Nybegynder
06. februar 2013 - 15:01 #2
En del, det er dog helt simple regnestykker som + - * og /. Målet er at resultatet bliver så nemt anvendeligt som overhovedet muligt.

Grunden til jeg gerne vil gøre det på denne måde er at en del af slutbrugerne ikke er habile excelbrugere, så derfor håber jeg at kunne stille det ehele op i word, og når de så indtaster tallene i cellerne, så regner arket.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. februar 2013 - 15:09 #3
Prøv at indsætte et regneark som objekt i dokumentet.
Her vil du så have den "sædvanlige" Excel-funktionalitet, når der klikkes i arket.
Der returneres til Word når der klikkes i dokumentet.
Avatar billede lisagroth Nybegynder
06. februar 2013 - 15:13 #4
Ok, det prøver jeg. 1000 Tak for hjælpen ind til videre!
Avatar billede supertekst Ekspert
06. februar 2013 - 15:17 #5
Selv tak - du vender blot tilbage, hvis ??
NB: En bestående Excel-fil kan også anvendes.
Avatar billede lisagroth Nybegynder
07. februar 2013 - 08:52 #6
Denne metode virker desværre ikke. jeg har brug at regne så have noget tekst og så regne videre. Dette betyder at jeg er nødt til at indsætte flere excelark i min wordfil og disse forskellige ark kan ikke snakke sammen, så jeg kan ikke bruge udregninger fra det første ark og regne videre på disse i næste...

Er der nogle andre forslag ?
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2013 - 09:15 #7
Du er velkommen til at sende et eksempel, så er det lettere at komme med forslag.

Er slutbrugerne interne eller eksterne?

@-adresse under min profil..
Avatar billede lisagroth Nybegynder
07. februar 2013 - 09:24 #8
Ok, tak - jeg sender det straks.

slutbrugerne er eksterne.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. februar 2013 - 14:10 #9
Er du kommet videre?