Avatar billede Pc812 Nybegynder
05. februar 2013 - 16:28 Der er 9 kommentarer

Downgrade fra windows 8 til 7

Hej jeg har købt mig en ny computer som skal bruges til at spille på primært dog er der lige det problem at Windows 8 er installeret på maskinen jeg troede det ville være en smal sag at få downgradet til Windows 7 men ja det kan man vidst ikke sige jeg har selv søgt til rundt på nettet i håbet  om at finde en løsning man på 70% af de løsninger har det været noget med at man skal have Windows 7 kopi på i disk

det jeg prøver at spørge om er hvordan downgrader jeg fra Windows 8 til 7 uden at købe Windows 7
Avatar billede Biscotte Novice
05. februar 2013 - 16:41 #1
Jeg har lige været igennem det samme, dog lykkes det ikke at få Win7 på, da jeg ikke kunne finde driver. Måske er du så heldig at du har dem,og så kan det være at dette kan hjælpe dig. Prøv at gå ind på www.va-aagaard.dk og gå ned og klik på knappen PC. Der har jeg skrevet hvad jeg gjorde. Held og lykke.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2013 - 16:50 #2
Man kan ikke nedgradere fra win8 til 7. Man er nød til at formatere disken og nyinstallere fra bunden med win7.
Avatar billede chalde Seniormester
05. februar 2013 - 16:53 #3
Og ejer du ikke Windows 7, så må du ud og købe.
Men første trin er lige at tjekke om der er drivere til Windows 7.
Avatar billede Biscotte Novice
05. februar 2013 - 17:17 #4
Jeg havde nok ikke læst spørgsmålet grundigt nok, selvfølgelig kan man nedgradere til Win7 uden at have den og drivere der passer. Men selvom det er i hus, kan det nu godt være svært at at komme igennem processen. Derfor min henvisning.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2013 - 17:25 #5
hvis du undlader at aktivere win8, så kan du få pengene for den tilbage fra microsoft - og så er det bare at købe en win7-disk.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2013 - 19:01 #6
#4
" selvfølgelig kan man nedgradere til Win7 uden at have den og drivere der passer."
Kan vi få recepten?
Avatar billede tiger_dk Mester
05. februar 2013 - 19:42 #7
se i #1
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2013 - 19:54 #8
Hvor du så indlæste win8 - og der har med nedgradering tilwin7 at gøre???
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2013 - 20:08 #9
#7
"Så var GPT fjernet, jeg havde en ren partition og jeg kunne starte på en frisk og installere Win 8 dansk."

Hvad er meningen med at henvise til det? Det har jo ikke et dyt med påstanden i #4 at gøre.