Avatar billede Opferboy Nybegynder
04. februar 2013 - 20:50 Der er 14 kommentarer

Formatering af c drev med Windows 7 uden sletning af Windows

Hej eksperter

Jeg kunne godt tænke mig at formatere min bærbar med win 7 på.

Det skal siges at jeg aldrig har prøvet at gøre det før.

Kan man formatere sit c drev uden at slette styresystemet som lægger på D drevet???

Det er en compaq pc jeg har med win 7 ;)

Håber at i ville kunne hjælpe mig med det :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. februar 2013 - 21:13 #1
Start med at trykke p F11 når du starter din Pc, så kører du en fabriksindstilling
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. februar 2013 - 21:23 #2
Tænd for computeren. Tryk på "F11" tasten flere gange, indtil den grafiske brugerflade for gendannelsespartitionsværktøjerne kommer frem. Klik på "Næste". Den første skærm vil spørge om du ønsker at bruge Windows-funktionen Systemgendannelse til at gendanne computeren til en tidligere tilstand. Klik på "Nej" for at fortsætte til fuld systemgendannelse.

Klik på "Ja", når du bliver spurgt, om du ønsker at gendanne dit system, og klik derefter på "Næste" for at starte. Denne proces vil formatere harddisken og geninstallere Windows, returnere computeren til dens oprindelige fabriksindstillinger.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2013 - 21:49 #3
Har du lavet backup af dine personlige data?
HAr du ikke lavet ændringer i dit system vil disse blive slettet for altid ved en gendannelse til fabriksindstillinger.
Avatar billede Opferboy Nybegynder
04. februar 2013 - 21:54 #4
Hej poko1

Jeg har prøvet at trykke på F11 en million gange men den vil ikke gå ind i noget som helst :(
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2013 - 21:56 #5
Har du lavet recovery cd'ere?
Avatar billede Opferboy Nybegynder
04. februar 2013 - 22:01 #6
Nej :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. februar 2013 - 22:07 #7
på nogle compaq kan do eventuelt se hvilken tast du skal bruge ved at trykke på ESC under opstart ellerF9 prøv dig frem!
Avatar billede Kochens51 Praktikant
05. februar 2013 - 21:58 #8
NU sidder jeg med en XP pro OS, men tror at det minder en lille smule om Windows 7.
Gå ind i kontrol-panel derefter ydelse og vedligeholdelse, gå til administration, derefter computeradministration, derefter diskhåndtering.Nu åbner et vindue med alle dine partioner, vælg det drev du vil formatere ved at højreklikke
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. februar 2013 - 22:04 #9
#8 læs lige hvad spørger vil man kan ikke formatere C: drevet fra kontrolpanelet ligegyldigt hvilket styresystem man kører
Avatar billede Kochens51 Praktikant
05. februar 2013 - 22:05 #10
Skal lige sige at du ikke kan komme galt afsted på denne måde, da det drev som styresystemet ligger på kan du ikke formatere her.
Avatar billede Kochens51 Praktikant
05. februar 2013 - 22:06 #11
Trådstarter har netop sit styresystem på drev D
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. februar 2013 - 22:13 #12
læs ordentlig det er spørgers recovery du kan ikke forvente at alle ved hvad ting betyder!
Avatar billede Kochens51 Praktikant
05. februar 2013 - 22:19 #13
Han beder overhovede ikke om recovery, det er vist noget du og en anden hentyder til, men enig i at selfølgelig skal man lave en backup af hvad der kunne ligge på C-drevet!
Avatar billede TheDopePanda Praktikant
04. april 2018 - 22:19 #14
Hej alle her inde jeg har komme til at trykke på formater på min extern harddisk og jeg aner ikke hvordan jeg fikser den alle min programmer siger fail når jeg prøver at starte dem kan nogen hjælpe mig????