Avatar billede bariizh Nybegynder
03. februar 2013 - 02:59 Der er 1 kommentar

SEO/ OPSTIMERING AF TEKST.

Hey alle,

Jeg er indehaver af webshoppen: www.sundrygning.dk som jeg ønsker at optimere, således at hjemmesiden kommer op som én af de første når man søger på google efter e-cigaretter, mm.

Jeg ville derfor høre om I har nogle referencer i form af artikler, hjemmesider, mm, som giver en gennemgang af hvad man selv (uden/med professionel hjælp) kan komme "højere" op på søgelisten.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Sund Ryning
Avatar billede larsen45 Juniormester
03. februar 2013 - 07:28 #1
Jeg kender ingen som ryger mere, det er jo også mere eller mindre banlyst i de fleste offentlige rum efterhånden.

Men hvis du vil op i google, så skulle du nok starte med at overveje, at smide nået relevant information på den side, det første man møder, er varer som slet ikke er i butikken, fjern dog det som du alligevel ikke kan skaffe, så kunderne ikke sidder og kigger på nået de alligevel ikke kan bestille. Ud over dette er udvalget alt for lille og snævert, hvis det er meningen du skal kunne leve af det.

Det næste du skal gøre, er at finde om du vil sælge din varer på hjemmesiden, eller den blå avis, med det store logo du har smidt på sitet, så bliver kunderne forvirrende. Hvor er det de ønsker jeg rent faktisk skal gå hen.

Du nævner artikler, hvorfor starter du ikke med at fokusere på at lave en masse selv på hjemmesiden, og så først derefter gå ud og søge på google bagefter, hvad for hjemmesider du kan smide link ind på, ligesom du har gjort med eksperten, for at reklamere for hjemmesiden.

Nu ved jeg ikke hvor mange penge du bruger pr. måned på denne webshop med betalings modul og det andet, men gætter på et sted mellem 2-4500 kroner. Hvis det skal kunne blive en forretning som skal trives i fremtiden, skal der mere udvikling til, i form af informationer, tilbud, klar og tydelig afklaring af fragt på forsiden i hele danmark, chat funktion til kunderne lynhurtigt kan få kontakt med dig eller hvem der måtte stå for kundeservice.  mange flere vejlednings videoer og beskrivelser af produkter, og ikke mindst hvorfor de skulle vælge lige præcis af handle hos dig, og ikke hos tusindvis af andre på nettet.

Har du råd kan du betale penge til facebook, google reklamer og mange andre steder. Men har du tid, og overskud selv, så kan du jo optimere hver enkelt side, efter hvad du ønsker folk skal søge efter ikke kun på google men også andre søgemaskine i verden.

Og så mangler du også den klassiske optinpage på forsiden, hvor du samler folks email adresser, som jo er en selvfølge på enhver hjemmeside snart til marketings brug.

I det hele taget, skal du igang med at rette op på hjemmesiden.
Du kan godt begynde at læse en masse bøger på biblioteket omkring emnerne, men som udviklingen går for tiden, så skal du passe på ikke at gå ned på hylden, og tag fat om bøger der er alt for gamle.

En lille tip til dig også, kunne være en velkomst video, som lige give en klarhed over virksomheden, idag vil folk jo ikke handle hos firmaer, medmindre de kender nået til dem, og ikke kun ser et stort banner fra trustpilot, som de fleste kan få smækket på.