Avatar billede madspeter123 Nybegynder
02. februar 2013 - 21:46 Der er 9 kommentarer

Underlige farver på min skærm.

Efter jeg fik et nyt grafik kort går min skærm, som er sat i med hdmi kable, ofte i underlige farver i et stykke tid for derefter at skifte tilbage efter et stykke tid. farverne er meget lyse. Mest lyserød og blå og jeg kan næsten ikke se hvad der er på skærmen for det. Min anden skærm som er sat til computeren med et normalt stik ændre ikke farve overhovdet og når jeg bruger hdmi kablet til min ps3 ændres der heller ikke farve på den. Jeg har allerede byttet grafikkortet en gang så jeg ved at der ikke er et problem med selve kortet.
Mit grafikkort er et radeon hd 7850.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2013 - 09:55 #1
Kan selvfølgelig være en hardwarefejl i kortet, men har du forsøgt at tjekke om der skulle være en nye driver, der kan rette op på dit problem?
Avatar billede madspeter123 Nybegynder
03. februar 2013 - 18:06 #2
Jeg har hentet amd driver autodetect, den siger jeg har det nyeste.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2013 - 19:06 #3
Ok.
Hvad er det for en skærm du har problem med?
Er det en større fladskærm som måske har sine egne indstillinger du kan indstille på?
Avatar billede madspeter123 Nybegynder
03. februar 2013 - 21:21 #4
Det er en  fjernsyns skærm, sony 42'. Jeg har ikke overvejet at det kunne være dens indstillinger der lavede problemet da dens indstillinger altid er det samme mens problemet jeg har ikke er hele tiden.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2013 - 21:27 #5
Hvad med de opløsninger som grafikken kører med og skærmens opløsning. Passer de overens?
Har det virket med denne skærm før?
Avatar billede madspeter123 Nybegynder
03. februar 2013 - 21:42 #6
hvis jeg skifter fra den hdmi port jeg bruger til en anden og tilbage igen er farverne tilbage til normal, det samme sker hvis jeg trækker hdmi stikket ud og sætter det i igen.
Avatar billede madspeter123 Nybegynder
03. februar 2013 - 21:44 #7
ja, jeg brugte min sony skærm med mit gamle frafik kort og der fungerede det perfekt. jeg køre med 1920x1080 på min computer og når jeg starter min skærm skriver den 1080 i hjørnet.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2013 - 21:49 #8
Kan ikke gennemskue hvad der foresager dit problem desværre.
Avatar billede madspeter123 Nybegynder
03. februar 2013 - 21:53 #9
okay, tak fordi du prøvede, det sætter jeg pris på.