Avatar billede hfndk Nybegynder
02. februar 2013 - 00:46 Der er 3 kommentarer

Egen webserver...

Jeg har eget domænenavn og lokalt en webserver kørende, det virker fint, men er godt irriterende over at yousee skal have 49 kr. om måneden for fast IP. Samme pris som et rimeligt stort webhotel koster! (Da jeg startede kostede det 12 eller 15 kr.)

Er der mulighed for at omgå det (altså opsige fast IP og stadig køre egen server med eget domænenavn)?

hfndk
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2013 - 01:03 #1
Avatar billede zagger Juniormester
02. februar 2013 - 10:45 #2
Du kan bruge dyndns. Der kan du vælge et subdomæne som peger på din ip. Den kan sættes op i de fleste routere så den automatisk opdaterer når din ip skifter.

Den er som udgangspunkt ikke gratis, men hvis man opretter sig og vælger en 14 dages prøveperiode på deres pro-abonnement, så får man mulighed for, efter de 14 dage, at bruge tjenesten gratis, dog uden alle pro-funktionerne.

Man skal så genaktivere sin profil hver måned, men der får man en mail 5 dage før den udløber, hvor man bare skal klikke på et link, og så er man kørende igen.

http://dyn.com/dns/dyndns-pro-free-trial/

Det er nok mere vanskeligt at få dyndns.domænet til at "udgive" sig for at være dit nuværende domæne. Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke er helt sikker på hvordan eller om det kan lade sig gøre. I hvertfald ikke uden at du skal betale for et dyndns pro-abonnement. Og så er du jo lige vidt.

Men man kan lave et eller andet url-forwarding i cname hos sin dns-udbyder. Men om det er den optimale løsning er jeg ikke sikker på.

Men her er et link til hvordan man gør: http://webmasters.stackexchange.com/questions/27012/i-registered-a-domain-name-how-can-i-point-it-to-my-dyndns-host
Avatar billede sinumsen Nybegynder
02. februar 2013 - 11:08 #3
Det er nu ikke så svært hvis du bruger gratisdns.dk til at styre dns for dit domæne.

Følg denne guide og du er kørende med din dynamiske ip http://forum.gratisdns.dk/gratisdns-guideshow-to/t3609/