Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2013 - 21:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Nokia 3310 på dansk?

Jeg har lige købt en Nokia 3310 via DBA, for 100 kr. Da jeg møder sælgeren er der ikke strøm på telefonen, men han forsikrer mig om at den ikke er sim-låst, og at den virker upåklageligt, så jeg vælger at tro ham.

Jeg kommer så hjem og sætter den i opladeren, smider sim-kortet i, alt virker. Eneste problem er bare at telefonen tilsyneladende kun er på engelsk og ungarsk. Jeg tror ikke at personen (som jeg formoder er ungarer, jvf. hans udseende og accent) decideret har snydt mig, jeg tror nærmere at han bare ikke har tænkt over det.

Mit spørgsmål er nu; kan man på en eller anden måde lave et eller andet med telefonen, så den kommer til at virke med dansk menu? Jeg kan selvfølgelig godt leve med den engelske, men foretrækker den danske. Under Sprog er dansk ikke med, men tænker om man kan åbne den på en eller anden måde?

På forhånd tak!

Vh. Joel
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2013 - 21:45 #1
Og til dem der vil foreslå det, så gider jeg ikke at ringe ham op og møde ham igen, bare for at få mine penge tilbage. Jeg klarer mig når det bare er 100 kr.
Avatar billede jbz Novice
01. februar 2013 - 23:55 #2
Det er desværre ikke muligt selv at ændre sprog - kun til de indlagte (afhængig af hvor den er solgt). Heller ikke ved en software opdatering via Nokia PC Suite som kan hentes til PC.
(Bemærk dog at hvis den er uautoriseret opdateret til ungarnsk vil den komme tilbage til oprindeligt sprog ved software opdatering - prøv evt.)
Eneste mulighed skulle være at indlevere til et Nokia Care Centre - autoriseret partner, som måske kan hjælpe.