Avatar billede Vkyed Nybegynder
01. februar 2013 - 16:03 Der er 4 kommentarer

3840x1080 / 5760x1080

Jeg overvejer at købe 1 eller 2 skærme til min computer, så jeg måske kunne sætte det op til at være 3840x1080 eller eventuelt 5760x1080. Men jeg er i tvivl hvordan man sætter det op og om mit grafikkort over hovedet er i stand til det.

Jeg har et MSI GTX 670, like this: http://www.msi.com/product/vga/N670GTX-PM2D2GD5-OC.html#?div=Specification
Avatar billede Vkyed Nybegynder
01. februar 2013 - 17:12 #1
Avatar billede drholm Nybegynder
02. februar 2013 - 01:08 #2
Hvis dit skærmkort er HD og har to udgange burde 3840x1080 være let. Slut to skærme til, højreklik på skrivebordet, vælg skærmopløsning. Du kan nu identificere skærmene, bytte rundt på dem (om de står til højre eller venstre for den anden) og vælge om de skal vise det samme eller netop 3840x1080.
Hvis du har et top-end skærmkort med 3 udgange er næste skridt også banalt - men så ville du næppe spørge her??
Hvis dit motherboard har en 3. skærmudgang kan du ikke få den til at vise skærmbillede i forlængelse af skærmkortets 2 andre.
Avatar billede Vkyed Nybegynder
02. februar 2013 - 01:23 #3
Okay. Hvordan ved jeg om det er HD? Mit kort har 2 DVI udgange, 1 HDMI og vist også et VGA, tror jeg.
Avatar billede drholm Nybegynder
03. februar 2013 - 02:27 #4
Du kan checke kortets navn. Ofte indeholder navnet "HD" men ellers find modelnummer og se på nettet.
Hvis kortet feks kun kører 1280x1024 - så kan du stadig sætte to skærme op - og få det dobbelte af hvad du har nu.
Jeg må moderere min udtagelse om 3. udgang. En motherboard-udgang kan tilsyneladende også bruges - men næppe til krævende grafik