Avatar billede tdtd Nybegynder
31. januar 2013 - 23:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Win 8 pro problemer

Jeg har lige opgraderet til Win 8 og har nogle problemer.
Hvis jeg vælger kontrolpanel tænker den lidt og så bliver der blå skærm. Jeg kan heller ikke bruge søge funktionen og den eneste måde jeg slukke computeren er ved at holde tænd/sluk knappen nede.

Nogen forslag? :-)
Avatar billede drholm Nybegynder
01. februar 2013 - 08:32 #1
Hvis du mener BSOD - altså blå skærm med en tekst om kritisk fejl - og også BSOD når du bruger søgefunktionen så er installationen da ret syg.
Genstart indtil du bliver tilbudt windows reparation.
Ellers er næste skridt en geninstallation - du har næppe installationscd- så du må ud og lede på windows-siderne om du kan download den et sted
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 08:47 #2
Bsod kan både være software og hardware relateret. Men lige meget om det er det ene eller det andet er det ikke godt.

Du har opgraderert skriver du. Har du gjort dette på en ikke så godt fungerende Win 7 installation?

Jeg vil da håbe for dig du har både windows 7 og 8 installations medier?
Eller i hvert fald recovery diske til din Win 7 installation.

For hvis din windows 8 installation ikke kan reddes med driveropdateringer, eller en reparation er du ilde ude, hvis du ikke lige kan gå tilbage til Windows 7.
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. februar 2013 - 10:40 #3
Hvis du ikke har et medie kan du stadig lave et.
Du har sikkert opgraderet via nettet til 229 kr.
Så har du fået en mail med et link til hvor du kan hente det igen.
De er en omstændig men ikke besværlig process, på et tidspunkt vil du blive spurgt hvordan du vil installerer.
1. Opgraderer uden at slette alt
2. Opgraderer og slette alt
3. hente et medie til senere installation (det er en iso fil)

Alt efter valg vil den ved valg (1-2-3)
hente windows 8
Checke det hentede.
Ved valg 3 vil den yderligere
Bygge ISO filen
Checke den færdige ISO fil
Den kan du så gemme på en USB HDD eller hvor du nu vil

Dette er skrevet ud fra min slidte hukommelse :-)
men det er muligt.
Og du kan så vælge iso filen brænde en dvd, og brugen den til enten ren installation eller forsøge på en repair.

Men jeg vil klart anbefale en ren installation.
Avatar billede tdtd Nybegynder
01. februar 2013 - 21:04 #4
Hej

Jeg har haft en kammerat til at kigge på den i dag og han fik den til at virke efter et par timer. Det var noget med en driver der var blevet aktiveret under opdateringen til win 8. Det var den der drillede og da den blev deaktiveret var 2 af problemerne løst. Ved så ikke hvorfor den ikke ville lukke men det fik han også til at virke.

Har ikke lige styr på det point system.. Skal jeg gøre noget?

Mvh Thomas
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. februar 2013 - 22:47 #5
Jeg springer over
Avatar billede drholm Nybegynder
02. februar 2013 - 00:55 #6
Du kan give dig selv pointsene - vist ingen grund til andet
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2013 - 08:50 #7
Enig.
Avatar billede tdtd Nybegynder
18. februar 2013 - 17:20 #8
Jamen det gør jeg så:-)