Avatar billede websitenewbie Nybegynder
31. januar 2013 - 14:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

søgning ud fra dato i asp med mysql server

jeg har en side hvor jeg skal finde ting der er blevet oprettet indenfor den sidste måned men jeg kan ikke rigtig få den til at finde noget som helst selvom jeg har lavet nogle test ting i databasen så det er en fejl i min kodning

koden ser sådan her ud

if Request.querystring("Nyhed") = "OK" then
      str = "Opretdato BETWEEN " & doMysqlDateTime & " AND " & doMysqlDateTime2 & ""
      response.write str
  end if
      strSQL = "SELECT * FROM Post WHERE " & str & ";"

domysqldatetime henviser til

Function MyDatePart(interval, date)
    MyDatePart = Right("0" & DatePart(interval, date), 2)
End Function

Function doMysqlDateTime ()
    dtDateTime = DateAdd ("d", -30, Date)
    dtDateTime = DatePart("YYYY", dtDateTime) & "-" & MyDatePart("M", dtDateTime) & "-" & MyDatePart("D", dtDateTime) & " "' & MyDatePart("H", dtDateTime) & ":" & MyDatePart("N", dtDateTime) & ":" & MyDatePart("S", dtDateTime)
    doMysqlDateTime = dtDateTime
End Function

Function doMysqlDateTime2 ()
    dtDateTime = Date
    dtDateTime = DatePart("YYYY", dtDateTime) & "-" & MyDatePart("M", dtDateTime) & "-" & MyDatePart("D", dtDateTime) & " "' & MyDatePart("H", dtDateTime) & ":" & MyDatePart("N", dtDateTime) & ":" & MyDatePart("S", dtDateTime)
    doMysqlDateTime2 = dtDateTime
End Function
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2013 - 14:42 #1
brug parameters og slip for de problemer med dato format
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
31. januar 2013 - 15:20 #2
hvordan bruger jeg dem? jeg er helt ny til mysql sammen med asp så alt den hjælp du kan giv er guld værd
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2013 - 15:34 #3
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
31. januar 2013 - 15:42 #4
fedt det vil jeg kigge på i morgen når jeg har bedre tid
jeg holder spørgsmålet åben til vis jeg har spørgsmål
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
01. februar 2013 - 08:39 #5
hvordan bruger jeg så parameterne jeg syntes ikke rigtig jeg kan se det ud fra guiden
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2013 - 02:30 #6
eksemplerne i guiden bruger da paremeterne

et eksempel med date:

cmd.CommandText = "INSERT INTO params(id,tid) VALUES(@id,@tid)"
cmd.Parameters.Append(cmd.CreateParameter("@id", adInteger, adParamInput))
cmd.Parameters.Append(cmd.CreateParameter("@tid", adDate, adParamInput))
cmd.Parameters("@id") = 3
cmd.Parameters("@tid") = CDate("9-JUN-2005")
cmd.Execute
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
05. februar 2013 - 15:31 #7
kan jeg ændre parameterne dynamisk?
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
15. februar 2013 - 11:09 #8
jeg har selv fundet løsning jeg manglede ' ' om datoen.. men tak for hjælpen og smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2013 - 12:08 #9
svar