Avatar billede NielsErikP Mester
28. januar 2013 - 22:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows Vista's indlæsning i taskbaren..?

Hej...

Jeg har et spørgsmål om man kan styre rækkefølgen som windows indlæser programmer i taskbaren( mit tilfælde windows vista 64 bit) på.
Her ses to forskellige opstarter, hvor windows har indlæst "Spotify" som hhv. nr.4   i rækken og som nr. 8 i rækken.
Ligeledes ses Norton Internet Security her indlæst som nr. 4 i rækken og som nr. 8 i rækken.
Nogen der har en ide om, hvorfor windows gør dette.. om hvad det har af betydning.

På forhånd tak :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 22:40 #1
Det samme oplever jeg her på min Xp maskine, og kan ikke svare for hvorfor det kommer på den forskellige måde hver gang.

Om det kan være at master boot record  bliver fragmenteret, så når boot skal starte, så begynder det program der først lokaliseres bootes ind som første program, og derefter det næste i helt tilfældig rækkefølge??
Avatar billede NielsErikP Mester
28. januar 2013 - 22:53 #2
Hej..

Nej, okay.. men nu f.eks med Norton.. har den som regel samme plads ved de fleste boots.. men så lige en gang imellem rykker den hen helt først for.. Så tænkt om det måske var en "SYGDOM" min maskine/windows har :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 23:20 #3
Ja man kan sikkert udlede forskellige ting.

Nu når jeg tænker mig om, så kan det måske være registreringsdatabasen som er skylden til det.
Den kan faktisk blive fragmenteret.
Har et program hvor man kan defragmentere registreringsdatabasen. (WinXPManager 8)
Har dog aldrig brugt denne funktion.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 23:21 #4
Er din maskine syg så er min også, så det håber jeg da ikke ;-)
Avatar billede NielsErikP Mester
29. januar 2013 - 21:56 #5
Hej..

Nej.. lad os ikke håbe det :-) Syntes bare det virkede underligt med dan taskbar!
Da der ikke kommer andre med indlæg her.. Er det jo nok dertil vi kommer med dette "ISSUE"..
Selvom jeg ikke fik svar på, hvad det skyldes, ligger du så ikke lige et svar som tak for din indsats.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2013 - 08:18 #6
ok og tak for det