Avatar billede dma003 Nybegynder
28. januar 2013 - 14:04 Der er 14 kommentarer

Installere OS på bærbar

Hej :)

Vi fik en HP Pavillion dv 7 uden harddisk. Havde dog selv en harddisk fra en Packard Bell notebook, som passede i... på 320 GB

Så vidt jeg kunne se, skulle begge dele være til windows Vista. Imidlertid har vi ingen vista-boot disk (den anden bærbar vi har er en windows 7). Er der nogle steder man kan hente en (gratis) boot-disk til downloading på nettet? Vi prøvede lidt på det, men ligesom om det ikke rigtig fungerede.

Vi har også produktnøglen til Vista, så det skulle ikke være noget problem...

Håber nogen kan hjælpe os.

Hilsen Daniela
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2013 - 14:15 #1
der ligger en 30 dages version her

ved det ikke men måske kan den bruges

http://news.softpedia.com/news/Free-Windows-Vista-from-Microsoft-Download-Now-55396.shtml

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 14:16 #2
Kender du en der har en Vista cd der er magen til den version du har nøgle til kan denne bruges. Du skal dog bruge din egen produktnøgle.
Du vil selvfølgelig ikke få de programmer med som er på en recovery disk, men i langt de fleste tilfælde så er disse ikke så meget værd.
Og bruger du en recovery cd vil du skulle rydde op i en masse programmer der måske ikke virker bagefter.
Så der er en stor fordel at bruge en cd der kun indeholder styresytemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2013 - 14:17 #3
Og det er produktnøglen der ligger på  HP Pavillion dv 7 jeg taler om.
Avatar billede dma003 Nybegynder
28. januar 2013 - 14:25 #4
Takker mange gange til jer begge... vil både prøve prøveversionen og undersøge om nogen har en OS-cd :)
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2013 - 18:50 #5
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2013 - 19:32 #6
Hej.

  #5 Rasmus: Det er Windows 7 du linker til.

Der er links til Vista på http://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/57-windows-vista-direct-download-links men desværre ingen dansk. De burde være lovlige - men se dig for under alle omstændigheder!

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2013 - 20:07 #7
hmmm ??  hvorfor vælge windows vista når du kan få windows 7 ?????
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. januar 2013 - 20:11 #8
Fordi Windows 7 koster PENGE, vil jeg tro? Han skriver jo, at han har en Vista-licens, så...
Der er ikke nogen, der FÅR Windows 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2013 - 20:12 #9
Det er Vista man har produktnøgle til.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2013 - 07:38 #10
win 7 koster ikke penge

http://www.wincert.net/forum/files/file/12-windows-7-sp1-refresh-iso/

det er licensen der koster
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. januar 2013 - 08:02 #11
@ #10

Synes du selv, det var et særlig relevant indlæg?

Trådstarter har allerede en licens til Vista (så har alle vist fattet det); så giver det jo ikke meget mening at linke til media til Windows 7 - med mindre han også køber en licens til Windows 7.

Det er så ikke det, der bliver spurgt om, vel?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2013 - 08:43 #12
Jeg er enig.
Men er det ikke på tiden at spørger kommer på banen?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2013 - 09:33 #13
"Fordi Windows 7 koster PENGE, vil jeg tro? Han skriver jo, at han har en Vista-licens, så...
Der er ikke nogen, der FÅR Windows 7. "

var det ikke en rigtig oplysning jeg lagde???????
jo på den side får du den
licensen må du købe

jeg er ikke enig med nogen af jer
hvad kan spørgeren bruge det til
hvorfor skriver i det så
forhold jer til spørgsmålet og ikke til hvad andre skriver
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2013 - 09:40 #14
Det gør vi jo også.
Spørger skriver
Citat: Vi har også produktnøglen til Vista, så det skulle ikke være noget problem...
Så må det jo være det vi skal lede efter.