Avatar billede EveryMA Mester
28. januar 2013 - 10:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Afstemning deles ikke korrekt op

Hej,

Jeg sidder og roder med et afstemnings system jeg har lavet i asp.
Det hele spiller som det skal udover når selve baren for hvert punkt skal vises.

Hver bar udskrives sådan:

<table cellpadding='0' cellspacing='0' width='50%'>
<tr>
<td class="sojle"></td>
</tr>
</table>

Problemet er bare, at hvis der er 3 punkter, og den ene har fået 70% mens de to andre har henholdsvis 10% og 20%, så vil de to sidste barre være lige lange - der er ikke forskel på længden, selvom den burde være 10% længere.

Hvordan er det bedst at stille en bar op?

Sojle er bare en baggrund med en farve i...
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
28. januar 2013 - 14:24 #1
der er intet galt.
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
28. januar 2013 - 14:28 #2
Bemærk hvis du har komma i din længde angivelse.. dvs. 10,5% så skal det skrives med punktum 10.5%
Avatar billede EveryMA Mester
28. januar 2013 - 14:37 #3
Ja, den udregner faktisk med komma!

Hvordan skal jeg gå ind og få den til at lave det om til punktum? Det er en ganske almindelig udregning jeg har sat den til.

F.eks. 50,23854%, også smider jeg en left-function på så den kun udskriver (til brugerne) de fire første tal: 50,23 f.eks.
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
28. januar 2013 - 14:42 #4
Replace(  dinkode her  ,",",".")

dette kunne være løsningen..
Avatar billede EveryMA Mester
28. januar 2013 - 14:50 #5
Ja selvfølgelig en replace... :)

Jeg har smidt den ind, og den virker - forholdsvist.

Selvom nogle emner har 0 procent, så er baren stadig lige så lang som dem med 1,5% eller 2,3%...
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
28. januar 2013 - 14:51 #6
if  dinkode    > 0 then
Avatar billede EveryMA Mester
28. januar 2013 - 14:52 #7
Så hvis procent er lig med 0 så skal barren ikke vises?

Det vil heller ej give mening når en 1,5% bar er lige så lang som en på 2,5 % :P
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
28. januar 2013 - 14:57 #8
1. If > var tænkt til replace funktionen.

2. En anden faktor er jo selvfølge hvor bredt et område barerne er i.
Avatar billede EveryMA Mester
31. januar 2013 - 02:31 #9
Smid et svar, Monkey,
Det mig der sov. Det handlede selvfølgelig om hvor lang tabellen, hvori barrene er, er.
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
23. marts 2013 - 21:54 #10
Svar