Avatar billede kris914g Nybegynder
27. januar 2013 - 21:04 Der er 4 kommentarer

kan jeg lave en Public wordpress website hostet fra min computer?

hej jeg er igang med at lave en Wordpress website jeg kunne godt tænke mig kunne gøre den public på min computer så jeg hoster den på min computer. har igen ide om hvordan man gør hvis det er krevet har jeg Ubuntu server på min windows. håber der er nogle Eksperter der kan hjælpe.
Avatar billede kris914g Nybegynder
27. januar 2013 - 21:09 #1
hvis det ikke kan lade sig gøre kan man så få det til at virke over Hamachi?
Avatar billede sinumsen Nybegynder
28. januar 2013 - 10:06 #2
Prøv at kigge på dette. http://www.microsoft.com/web/wordpress
Avatar billede kris914g Nybegynder
28. januar 2013 - 15:19 #3
har læst det men kan jeg gære den public gratis fra min computer?
Avatar billede sinumsen Nybegynder
28. januar 2013 - 19:06 #4
Hvis du har hjemmesiden til at virke på computeren, så er der bagefter lidt ting som skal være på plads for at kunne gøre den tilgængelig på nettet.

Med de priser der efterhånden er på strøm, så er det faktisk lige før jeg vil tilråde at overveje et af de billige webhoteller, da du jo skal have din computer stående tændt altid.

Men bortset fra det, så skal du i din router have portforwarded alt trafik på port 80 til den lokal ip din computer har. Slå dhcp fra på din computer og vælg manuelt at give den en ip så din router ikke ændrer på den.

Det ville også være smart hvis du havde en statisk IP fra din internetudbyder da det ellers vil være problematisk hver gang din ip skifter. Du kan naturligvis lave et setup med fx dyndns, men jeg vil nu selv hellere have statisk ip, og så finde et domæne at pege ned på adressen. Opret fx hos gratisdns.dk.

Når dette er på plads så skulle din side gerne være i luften.

Men husk på at det langt fra er gratis. Det koster ofte fra 10 - 30 kr/md at have en statisk ip. Hertil dit strømforbrug og ekstra slid på din computer (blæser + harddisk). Hvis du regner bare en smule på det så vil det være billigere at have din side liggende hos fx one.com eller andre af de billige webhoteller.