Avatar billede Droa Seniormester
26. januar 2013 - 14:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tidsfaktor i generation af Diagram

Hey Eksperter

Jeg skal være ærlig og sige jeg ikke har arbejdet med et office program i mange år.
men jeg sidder og skal overvåge nogen simple valuta kurser, i dens bevægelse.. af nogen personlige interesser.

der er 2 variabler jeg vil følge, i en kronologisk rækkefølge, og opsætte dem i et diagram, med deres relative position, fra det tidspunkt de er indført i mit regneark.

f.eks

Dato    stykpris    antal
26-01-13 14:02    90    75,741
26-01-13 14:07    90    85,683
26-01-13 14:22    90    74,236
26-01-13 14:40    90    83,405
26-01-13 14:44    90    80,902

ligenu virker det til at et regneark ikke kan finde ud af det med tiden, og sætter punkter med samme interval imellem.. der ville jeg godt have intervallet var tidsfaktoren mellem hver indtastning.

altså så x er tid, og y er antal og stykpris.

er det muligt, og hvis ikke, findes der et regneark der kan det?
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2013 - 15:31 #2
Har indsat ' forrest i datokolonne (kolone opfattes som tekst) og genereret de "mellemligende" minutter - p.t. manuelt.
Denne tilpasning kunne ske automatisk via VBA.

Så kom der et "rimeligt diagram ud af det via Excel.
Antal har jeg ikke gjort noget ved - men det er muligt at opbygge et kombinationsdiagram.

Hvis du er intereseret i at få mit eksempel - så send en mail og jeg returnerer det. @-adresse under min profil.
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2013 - 15:32 #3
fint..
Avatar billede Droa Seniormester
26. januar 2013 - 15:33 #4
argh undskyld, du kom lige 1 sekund for sent, fandt ud af at jeg bare skulle gøre det du sagde, på en tråd jeg fandt
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2013 - 15:50 #5
Det er ok - spillets regler..