Avatar billede gjahtar Nybegynder
22. januar 2013 - 22:31 Der er 9 kommentarer

sort skærm ved opstart

Hej Hej

jeg har i går været ud og købe en stationær pc. jeg købte den til og samle selv da det jo kan være billigere. men da den nu er samlet O.S.V. kommer der ingen forbindelse til skærmen.

Ting jeg har prøvet:
udskift af Ram
afprøvning af kabel og skærm i anden pc
kigget efter fejl ved montage (der var ingen)
CMOS Reset

jeg kan ikke finde ud af hvad det kan være alt ser og lyder til at virke den siger det enkelte bip den skal HDD køre, CPU Køleren køre, Grafikkortet er intergreret i bundkortet så er blank

oplysninger om opsætningen:
AMD Fusion A-series A4-3300 Dual 2,5Ghz (med medfølgende køler)
Asrock A75M bundkort
kingston 8Gb memery kit (KHX1600C9D3B1K2/8GX  det er productkoden)
GX Lite 500W strømforsyning
Samsung HD154UI HDD på 1 TB
en random cd-rom drev
intet Operativ System da jeg ikke kan installerer det uden skærm

vil virkelig være glad hvis nogen har en ide om hvad det kunne være på forhånd mange tak

Hilsen
          Steffen
Avatar billede milter Ekspert
22. januar 2013 - 22:47 #1
Hvad mener du med:

"jeg kan ikke finde ud af hvad det kan være alt ser og lyder til at virke den siger det enkelte bip den skal HDD køre"+

Købte du PC'en som et færdigt sæt uden at ændre noget, eller ...? Og hvor?

Noget tyder på, at delene ikke er samlet korrekt. Fremgangsmåden burde kunne findes i vejledningen til bundkortet.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 22:48 #2
Hej steffen og velkommen
Jeg kommer med det klassiske spørgsmål.
Har du husket afstands stykker mellem kabinet og bundkort?
Avatar billede gjahtar Nybegynder
22. januar 2013 - 23:02 #3
Milter:

det jeg mener er at hdd køre og at den bipper en gang og at den udover ikke viser skærmbilleder lyder til at fungere

220661

mange tak og hvis afstanden er de sekskanten små bolte med gevind i til at fæstne bundkortet, så er de der ja :D
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 23:13 #4
Hvilken skærm kører du med?
Avatar billede kjaergaard_anders Nybegynder
22. januar 2013 - 23:17 #5
Det er nok noget meget grundlæggende, når der er fejl under POST, måske en hardware fejl.

Men har du husket at sæt strøm kable i det stik hvor der står ATX12V1, det er lige bagved vga stikket, du har enden et stik med 4 pins eller 2 stik med 4 pins ??
På din PSU hedder kablet og de to stik, CPU 4+4 pin x1

Har du evt. prøvet PSUen i en anden pc ??
Avatar billede milter Ekspert
22. januar 2013 - 23:40 #6
Tilføjelse til #5.

Problemer med at få en nybygget PC til at starte korrekt (hvis hardware ellers burde kunne virke sammen) skyldes ofte forkerte/dårlige tilslutninger af strømkabler, eller at stik/ben er blevet ødelagt/bøjet ved for hårdhændede monteringer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. januar 2013 - 23:47 #7
Er du sikker på at du ikke har en skærm hvor du kan vælge grafiktype?
http://gratisupload.dk/vis_billede/690576/
Avatar billede gjahtar Nybegynder
23. januar 2013 - 12:11 #8
Jamen har pt mit fjernsyn sat til med vga stik og det virker på min anden pc også i bios. Og med fejl ved montage er tjekket og der var ingen synlige fejl som bøjede ben eller ingen monteret strøm og alle stik er monteret. Psu'en er ny og har prøvet den på min anden pc.

Så er stadig rimlig blank på ideer andet en defekt hardware.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 13:27 #9
Kunne så måske være at dit fjernsyn ikke understøtter de start indstillinger som grafikken vil starte med.
Tror måske også det er det Poko1 mener i #7.