Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 11:20 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Gmail på android telefon - visning af indkomne mails

På min mands nye mobiltelefon Samsung galaxy s 3 kan man ikke se på gmail-ikonet at der er kommet ny mail (antallet af mails). Gmail er det eneste mailprogram han anvender på telefonen. På min iphone står der altid antallet af indkomne mails på ikonet. Hvordan kan vi få det til at blive vist på androidtelefonen ?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 11:26 #1
På marked findes der løsninger.

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.hubris.gmailnotifierpro&hl=da
Koster dog 6,-

Kan godt kikke efter gratis alternativer.
Avatar billede Blandy Praktikant
22. januar 2013 - 11:28 #2
Hvis du bruger googles gamil app som er gratis burde det virke.
Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 12:56 #3
Blandy: Jamen det er vel googles app han anvender - den var jo på telefonen da han købte den - og er den samme som jeg bruger på min iphone (hvor den netop viser antal indkomne mails)Det er et rødt M på en hvid baggrund.

tordenfusk: hvad er det for en løsning du henviser til- hvad skal ma søge på ? ja du må meget gerne finde en gratis løsning hvis det findes - men ellers kan vi nok også klare at betale 6 kr :0)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 13:28 #4
Programmet jeg henviser til kan lave de små bobler der siger 2 ulæste beskeder eller lignende.
På billederne er det demonstreret at man kan personliggøre det som man vil.
Der er gratis løsninger, men de lader ikke at virke mere pga. opdatering af gmail.

Blandy: Det er ikke inkluderet i gmail.
Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 13:36 #5
Tordenfusk: Nu har vi købt den app du henviser til - og der står på googleplay at den er installeret - men den er overhovedet ikke at se på telefonen ???? Det er da snyd?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 13:58 #6
Prøver det lige.

Husk at du kan fortryde dine køb i X antal timer efter køb. Kan bare ikke huske hvor mange timer.
Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 14:02 #7
ok tak for det - men nu er app kommet til telefonen - men kan bare ikke få den til at virke. ville prøve at finde gmail client /settongs /label sync settings  men kan ikke finde det. Kikker i min gmail boks på nettet ???
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 14:23 #8
Inde i dine programmer har du nu fået "gmail label notifier" tryk på den.
Start programmet og dine login informationer til gmail, så den kan tjekke for ulæste beskeder.
Og så skulle det fungere.
Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 14:23 #9
nej den virker altså ikke - men hvorfor virker det så på min iphone ? der har jeg ikke brug for en ekstra app ?
Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 14:26 #10
Når jeg klikker på appen så kommer der kun mulighed for at vælge min mands gmail adresse - og det er jo fint nok, da det er hans telefon :0). Men jeg kan kun markere ud for hans gmailadresse som automatisk kommer frem. Ikke noget med password ?
Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 14:30 #11
og jeg har enabled notifications for indbakken !
Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 14:36 #12
skal siges atgmail ellers fungerer fint og opsat med IMAP
Avatar billede Wutuff Nybegynder
22. januar 2013 - 14:37 #13
Nu skal du jo lige klappe hesten Abangsgaard, apple og HTC(Android)  er jo ikke det samme, Min kærestes Iphone(Apple) har nemlig den røde text med nye beskeder også i sms indbakken, men HTC virker anderledes. Der kommer en "1 ny e-mail" i dropdown boxen. Dropdown boxen er den som du tager din finger på oppe i toppen af skærmen, og  hiver nedaf - Her kommer også opdateringer på dine apps med mere, også hvis du spiller, der er dine notifikationer. Og har du logget ind en gang med Gmail på din telefon skal du ikke bruge adgangskode mere, Men da i tændte hans mobil for første gang burde der have været et "Synkronisering af mails" og der burde man kunne logge ind med

Håber det var svar nok :)
Avatar billede Wutuff Nybegynder
22. januar 2013 - 14:40 #14
Og du skal ind under alle dine programmer på hans telefon og vælge "Gmail" ikonet, derfra kommer man ind på Gmail på mobilen, du skal ikke bruge nogen ekstra app eller noget,
Ved ikke om du ved det her, men man kan også holde fingeren på skærmen på HTC´en (Android) og vælge "programmer" på den næsten, derefter vælg "Gmail" og "appen" kommer med en genvej på skærmen :) Istedet for at man skal ind på den lange liste
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 15:00 #15
Wutuff:
Der bliver nævnt en samsung galaxy s3 og ikke en HTC, de to har deres egen shell på android og der kan derfor være visuelle forskelle og funktioner.
Desuden er den efterspurgte boble notifikationen ikke en del af gmail's program.

Notifikationerne i status baren får alle android enheder, men er ikke relateret til den efterspurgte funktion.

abangsgaard:
For at "gmail label notifier" fungere skal du trækker en genvej af programmet ud på hovedskærmen.
Når du markere hans mail i "gmail label notifier" indtaster du adgangskoden, og så skulle det gerne virke.

Grunden til at du ikke skal gøre det på din iphone kan muligvis være nogle patent spørgsmål eller andre årsager. Notifikationerne som du har aktiveret er dem som kommer i status baren i toppen af skærmen.
Trækker du en finger ned fra toppen af skærmen kommer der en rulned menu.

Håber det hjalp :)
Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 15:02 #16
wutuff: Der er ikke noget drop-down på galaxy s 3 (det foregår til siden nu)! og der kommer ikke opdateringer her.
Ja netop fordi vi har logget ind med hans brugernavn og passwordførste gang - kommer der kuns hans email frem (automatisk) når jeg åbner gmail notofier.
Gmai ikonet har skam allerede fra starten ligget på startskærmen - det er email notofier der ligger længere inde - men netop det ser jeg ikke som noget problem - for den kan jeg da bare flytte - hvis ellers den virkede - og det gør den altså ikke endnu.
Jeg er da interesseret i at vide - om det fungerer for andre med en ANDROID-telefon ?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 15:23 #17
Øjeblik, det er noget vrøvl jeg siger. Efter at have leget med det, finder jeg ud af at det fungere som widget.
Nu har jeg fundet ud af det.

Okay.
1.
Først indstiller du "gmail label notifier" vælg mail og indtast kodeord, så henter den det forskellige labels han måtte have.

http://billedeupload.dk/?v=hx9q.png

2.
Dernæst tilføjer du "gmail label notifier" på hovedskærmen som widget, dvs. gmail programmet er irrelevant. På min telefon tilføjer jeg widgets på følgende måde.
http://billedeupload.dk/?v=eaTVq.png

3.
Så skulle du gerne få følgende ikon på hovedskærmen, og gmail kan så slettes.
http://billedeupload.dk/?v=WiJ49.png

Så burde det fungere. Skulle lige lege lidt med det.
Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 15:29 #18
Nej det fungerer ikke med den notofier ikon selv om jeg har lagt den på startsiden og har fået skrevet password ind også - ved at holde emailadressen nede.
Men kan se, at vi helt øverst oppe kan se et brev når der er kommet email- har ikke lagt mærke til den før - og ja den kan man trække ned for at læe mails. Men altså notofierikonet som skulle vise hvor mange mails der er kommet - virker altså fortsat ikke.
Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 15:31 #19
Min gmail notifier er lilla - er det den forkerte ?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 15:32 #20
Den skal tilføjes som widget, dvs. det ikke er program ikonet du ligger ud på hovedskærmen, du skal tilføje en widget.

Se mit billed nr. 2, hvor widget er markeret med rød.
Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 15:44 #21
jeg kan godt finde hvor der står widget foroven - men jeg kan kun finde en lilla kuvert - og hvis jeg trækker den til startskærmen så forsvinder den ?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 15:50 #22
Når du trækker den ud på startskærmen skulle den gerne komme frem med en indstillings skærm hvor du indstiller den widget, du skal så vælge hvilken label den skal overvåge, typisk indbox, og til sidst trykker du save.
Avatar billede anba Mester
22. januar 2013 - 16:42 #23
Jubi tordenfusk ! - mange tak skal du have - nu virker det. Det jeg glemte var SAVE. Den så jeg ikke, da den var længere nede på siden - troede bare jeg gemte ved at bruge tilbagetasten.
Tusind tak igen - læg et svar så du kan få dine fortjente point !!!
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. januar 2013 - 19:46 #24
:)
Det er godt at høre.