Avatar billede nemlig Professor
21. januar 2013 - 21:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor stor må tabellen være

Hejsa.
Jeg har et site kørende hos Wannafind, hvor jeg hvert 5. minut gemmer nogle måleraflæsninger. I hver post gemmes 5 forskellige felter af Integer-typen. Tabellen er indexeret og er af typen MyISAM.

Lige nu ligger der lidt over 200.000 poster og jeg kan se, at de fylder 12,2 Mb. Om et år vil tabellen være udvidet med yderligere 100.000 poster.

Kommer jeg snart i problemer eller kan jeg tage det roligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2013 - 21:35 #1
12 MB er ingen ting idag.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2013 - 21:38 #2
MySQL maessigt saa gaa after denne tommerlfinger regel:

-1 GB    : ingen problemer
1-100 GB : faa en der ved lidt om databaser involveret
100- GB  : faa en der ved meget om databaser involveret
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2013 - 21:39 #3
Check dog lige om der er en begraensning paa database plads i den aftale du har indgaaet med WannaFind.

Billige web hoteller siger nogen gange max. 100 MB i database eller saadan noget.
Avatar billede nemlig Professor
21. januar 2013 - 21:49 #4
Jeg takker for hurtig info.
Godt at vide, at jeg ikke er i nærheden af et problem.

Vi har et prof. abonnement med plads til 2 Gb, og jeg mener, at det blot er filer og database, som samlet ikke må overstige de 2 Gb.
Men jeg tjekker for en sikkerheds skyld.

Læg venligst et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2013 - 22:23 #5
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2013 - 22:36 #6
Avatar billede nemlig Professor
21. januar 2013 - 22:46 #7
Super - jeg kommer dog ikke i nærheden af disse størrelser, så jeg tager det med sindsro :)