Avatar billede andtof Nybegynder
20. januar 2013 - 11:02 Der er 6 kommentarer

Ny harddisk i Medion bærbar PC

Min Medion bærbar PC MD96350 fra 2008 begyndte at drille (gik i stå og endte op med blå skærm, bedst som jeg sad og brugte den) og jeg konstaterede, ved at låne en anden HDD, og installere alle programmer på den, at det var harddisken der var defekt.
Jeg bestilte en ny harddisk på nettet og har forsøgt at sætte den i og installere original Vista på den. Installationen starter godt nok, jeg kan se den nye harddisk og lave partitioner på den og installation kører
helt frem til aller sidste punkt hvor den så fortæller mig at Vista ikke kan køre på denne computers hardware.
En umiddelbar forskel på eksisterende og ny harddisk er at den gamle er en ATA hvorimod den nye er en SATA, men computeren kan jo godt acceptere den, men Vista vil åbenbart ikke kendes ved den.
Håber på at det kun er lidt opsætning der ligger til grund for mit problem (-;
Ny harddisk: http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=75314&type=0
M.v.h.
Anders
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2013 - 11:18 #1
Hej.

  Jeg tror du må have misforstået noget: Din laptop er ikke født med en ADA-disk og bliver så ogpraderet med en SATA-disk. Du har haft SATA hele tiden, hvis det er det interface, der passer på både den gamle og den nye disk (hvad der jo tilsyneladende ER bekræftet her - ellers havde du jo aldrig fået den nye disk tilsluttet i første omgang).
  Har du mulighed for at starte den op med logfølgning (F8) og se, hvor den går i stå?

De bedste hilsner
Avatar billede andtof Nybegynder
20. januar 2013 - 12:56 #2
Hej, og tak for hurtig svar.
Ja, chancen for at jeg har misforstået noget er ganske stor, da jeg blot forsøger mig frem........ Jeg har forsøgt med F8 og enabled logning, men hvordan ser jeg resultatet af min logning ?
Har prøvet installering flere gange nu og hver gang sker det samme: 4 grønne flueben, mangler kunne lige færdiggørelse af installation, men ender så med: "Windows Installation kunne ikke konfigurere Windows til at køre på denne computers hardware"
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. januar 2013 - 14:42 #3
Kan ikke rigtit finde ud af hvorlangt du er inde i windows men hvis du har programmet startet og det er et driver problem så skal du starte med at opdatere chipsetdriveren!
http://www1.medion.de/downloads/download.pl?lang=dk&filename=chpwim2140_2170vst.exe&id=5548&type=treiber
I øvrigt så er alle driverne her!
http://www.medion.com/dk/service/start/_product.php?msn=30007159&gid=1
Avatar billede andtof Nybegynder
04. februar 2013 - 10:47 #4
Så er den gamle bærbar oppe at køre igen. Vista kunne tilsyneladende ikke lide den nye harddisk, men da jeg installerede Windows 7 på den gik det fint. (-;
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. februar 2013 - 11:14 #5
Tillykke med Win 7 det vil du ikke fortryde! :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. februar 2013 - 18:09 #6
Godt du i det mindste er kørende igen.