Avatar billede Anne_lund90 Nybegynder
20. januar 2013 - 04:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Returnere computer

Hej,
Jeg købte i går en ny computer, men allerede nu, er jeg træt af den, da den larmer og er langsom.
Kan jeg tage den tilbage og få den byttet, selvom jeg har brugt den? Det skal siges at det var en billig computer på tilbud fra Bilka. Vil bare gerne høre, hvad reglerne er, omkring at ændre mening.
Tak for hjælpen!
Avatar billede Jensen DK Novice
20. januar 2013 - 06:40 #1
Hvis den er købt over nettet så har du 14 dage til retur, er den købt i butikken har du ingen retur ret med mindre at at butikken giver en form for retur ret, der ud over skal varen være i den orginale embalace så den kan sælges som ny igen til anden kunde.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. januar 2013 - 06:45 #2
Er der fejl på komputeren har du ret til at få den repareret efter to til tre forsøg hvor fejlen ikke er rettet, kan du forlange,at få pengene igen eller en anden komputer.
Avatar billede finb Ekspert
20. januar 2013 - 08:53 #3
Hvis den er købt i butik, har du selv haft mulighed for at afprøve den inden køb.
Hvis du heldig, kan du bytte til en anden model, måske med merpris.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2013 - 13:59 #4
Der er en bruger her, som hævder at han fik byttet si PC i Bilka.
http://www.eksperten.dk/spm/974397#reply_8015008
Avatar billede Jensen DK Novice
26. januar 2013 - 06:38 #5
Hvad endte det her med?
Avatar billede Anne_lund90 Nybegynder
04. februar 2013 - 07:40 #6
Undskyld, den sendte svarene ind i min spam, som jeg ikke har fået tjekket. 1000 tak for jeres hjælp. Jeg snakkede med en anden, der sagde, at jeg ikke kan returnere den, da den som sagt er købt i en butik, og nu er der gået mere en 14 dage, så må bare prøve at vende mig til den. Men igen, tak til jer alle sammen.