Avatar billede truthseeker2013 Nybegynder
19. januar 2013 - 15:12 Der er 4 kommentarer

Hjælp med kommentering af denne korte javascriptkode

En opgave i skoleregi befaler at jeg skal kommentere disse 2 javascriptkoder.

Vær venligst at hjælp med at indsætte kommentarer - altså hvad hver enkelt linje gør.

<script language="javascript" type="text/javascript">
function valider(f){
    if(f.firstname.value ==""){
    alert("angiv fornavn");
    f.firstname.focus();
    return false;
    }
    if(f.msg.value ==""){
    alert("skriv en besked");
    f.msg.focus();
    return false;
    }

    var x=document.forms["myForm"]["email"].value;
    var atpos=x.indexOf("@");
    var dotpos=x.lastIndexOf(".");
    if (atpos<1 || dotpos<atpos+2 || dotpos+2>=x.length){
        alert("Skriv en gyldig e-mail adresse");
        document.forms["myForm"]["email"].focus();
        return false;
    }
    return true;
}
</script>

---- OG ----

<script type="text/javascript">
function showhide(id){
      var div = document.getElementById(id);
      var txt = document.getElementById("linktxt");
      if(div.style.display != 'block'){
          div.style.display = 'block';
          txt.innerHTML = "Skjul";
      }
      else{
          div.style.display = 'none';
          txt.innerHTML = "Vis links";
      }
</script>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
19. januar 2013 - 15:58 #1
ref http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-3
[div]Hvordan får jeg andre til at lave mine lektier?
Det får du ikke på Eksperten.dk. Du kan, og det gør mange, stille konkrete spørgsmål til et konkret emne og få gode svar. Men spørgsmål a la "Jeg skal skrive en opgave om computere, hvad synes i?" vil sandsynligvis blive ignoreret.[div]
hvilke linjer får står du ikke ??
hvis svaret er alle bør du nok læse det udleveret matriale igen, læse dine notater, følge med i timerne

du har et tilsvarende sp kørende http://www.eksperten.dk/spm/975405 bare i js
Avatar billede truthseeker2013 Nybegynder
19. januar 2013 - 16:04 #2
Lad os se tiden an Ronols om folk er villige til at hjælpe mig.

ikke døm denne tråd ude før imorgen.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
19. januar 2013 - 16:20 #3
vi ser tiden an, det kan være andre gider lave dine lektier feks i http://www.eksperten.dk/spm/975406  bare i php
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2013 - 18:26 #4
<ole>

@truthseeker2013: Det kan ikke totalt udelukkes, at der blandt Ekspertens brugere er en eller to fladnakker, der kunne være dumme nok til at hjælpe - men det er ikke sandsynligt. Under alle omstændigheder er det nok ikke særlig kvikt at spørge om den slags i et forum, som bl.a. er befolket af ikke så få IT-lærere.

I øvrigt hjælper en professionelt formuleret dokumentation/kommentering af en forældet og fejlbefængt kode nok ikke det store  =)

/mvh
</bole>