Avatar billede rix Praktikant
18. januar 2013 - 16:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Iframe scroll pos.

Jeg har gang i en side med to IFrams.
og jeg ville gerne vide hvor langt ned ifram med id "LeftWin" er.
hvordan kan jeg klare det?. har prøvet med "document.getElementById("LeftWin").scrollTop" men den siger hele tiden 0
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2013 - 17:52 #1
<ole>

document.getElementById("LeftWin").contentWindow.scrollTop

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2013 - 17:53 #2
document.getElementById("LeftWin").scrollTop giver dig værdien for selve HTML-elementet.

document.getElementById("LeftWin").contentWindow.scrollTop giver dig værdien for det window object, HTML-elementet implementerer
Avatar billede rix Praktikant
18. januar 2013 - 18:03 #3
når jeg prøver sådan (sådan ca)

<html>
<head>
<script>
function Over(){
alert(document.getElementById("LeftWin").contentWindow.scrollTop);
}
</script>
</head>
<body>
<iframe id="LeftWin"></iframe>
</body>
</html>

så melder den "undefine"

så det ville sige at hvis jeg ville bruge noget inde i iframe skal jeg så bruge "contentWindow"?
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2013 - 18:25 #4
Nej, den kode siger ikke noget. Funktionen skal jo kaldes - og den skal kaldes efter din IFRAME er renderet i browseren.

Er dokumentet i din IFRAME et dokument fra samme domæne som dokumentet, IFRAME'en ligger i? Ellers har du ikke nogen muligheder for at tilgå det
Avatar billede rix Praktikant
18. januar 2013 - 19:09 #5
ja siden i Iframe ligge på samme server.
function bliver kaldt fra iframe på denne måde

<button class="but" onMouseOver="parent.Over()">resr</button>
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2013 - 19:26 #6
Arrhhhh ... sorry  =)

document.getElementById("LeftWin").contentWindow.document.documentElement.scrollTop
Avatar billede rix Praktikant
18. januar 2013 - 19:44 #7
Mange tak så virker det :)
Kan ikke helt huske det men er det noget med at du ikke ville have point. ellers lig en svar :)

mange tak igen :)
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2013 - 21:15 #8
Selvtak, og du husker helt rigtigt. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede rix Praktikant
18. januar 2013 - 22:39 #9
Okay :)