Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2013 - 13:01 Der er 1 kommentar

Vedr. valg af formaterings-mode, på harddisk på imac.

Hej.

Jeg står og skal investere i Adobe Photoshop til min imac (købt midt 2011). Men læser en masse om at det ikke fungerer ordentligt på en harddisk der er 'Mac OS Extended (Journaled)' formateret... Har også på det seneste købt et par programmer via appstore der heller ikke vil køre på 'Mac OS Extended (Journaled)'...

Ved ikke om min harddisk har heddet dette fra starten, men havde computeren til reperation for et år siden pga noget ram der ikke fungerede, og der formatterede de harddisken, måske de har valgt en forkert løsning mht formateringen.

Hvad vil i anbefale mig at gøre? vil gerne kunne køre de ovenstående programmer, og har intet imod at slette harddisken da jeg netop har lavet backup af det hele. Er det klogeste at lade harddisken være som den er i extended journaled?? eller er det sikkert nok at formattere den til at hedde noget andet, altså køre i en anden mode?... Vil helst ikke gå på kompromis med harddisk hastighed, processor hastighed osv, da det er min arbejdscomputer og som bliver brugt til at lave musik på.

Nogen forslag?

Thomas
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2013 - 14:14 #1