Avatar billede johnthimsen Nybegynder
16. januar 2013 - 15:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

win 7 32 bit 64 bit

jeg har en pc med 8gb ram men med win 32 bit system
hvis jeg ligger et 64 system på pcèn , vil mine programmer , koder billeder og alt hvad der ligger på den nu bibeholdes?
venlig hilsen john thimsen
16. januar 2013 - 15:06 #1
Velkommen til E. ...

Ved opgradering/ændring til/fra 32/64 bit styresystem er det HELT FORFRA med instalation ...

Så din EGNE DATA bør (skal) du flytte til et andet medie først ...

PS: Ved instalation nedlæg alle partioner - opret en ny partion (eks. 50Gb) til STYRESYSTEMET og (senere) resten til dine EGEN DATA ...
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2013 - 15:40 #2
det letteste er en backup til en ekstern harddisk vis programmet 'windows let overførsel'
Det laver en kopi af dine data og indstillinger - som så kan indlæses på 64-bit versionen via samme program.
Al din software (officepakken osv) skal installeres forfra - så lav en liste over programmer og deres licenskoder inden du opgraderer.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2013 - 16:15 #3
Er alle de programmer du har kompatible med 64 bit system?
Det er ikke din officepakke jeg tænker på. Nej det er software udviklet af andre producenter.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 16:52 #4
nej
alt forsvinder
du skal starte forfra med ny install

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind under custom advanced

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

fjern partition c + den lille på 100 mb win 7 laver

opret en ny partition på samme størrelse
du skal ikke tænke på den lille systemfil partition som win 7 laver - det gør det auto

nu bliver din pac auto formateret

nu skal du bruge dine drivere til 64 it til dit bundkort

så tjek ud om de er lavet inden du går i gang på producentan af dit bundkort

32 bit styresystem kan bruge op til 4 gb ram - minus  det grafikkortet bruger
64 bit kan bruge op til hvad din bios understøtter så sørg for at bios er opdateret

m.v.h
Avatar billede lclemens Nybegynder
16. januar 2013 - 17:15 #5
Man behøver ikke nødvendigvis at formatere. Hvis alt går vel, vil setup flytte de gamle filer over i windows.old. Så ligger de der til evt. senere brug. Backup er naturligvis altid en god ide.

#4

64bit fås i flere udgaver. De understøtter ikke lige meget ram.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 18:38 #6
såh
fra 32 bit til 64 bit

den tror jeg lige du skal prøve
du får simpelt hen ikke lov
den vil skrive at versionen passer ikke

nu er det ikke mig der har stillet et spørgsmål
m.v.h
Avatar billede lclemens Nybegynder
16. januar 2013 - 20:18 #7
#6

"Brugerdefineret installation" fra 32- til 64bit? Det plejer nu at virke fint.

Jeg ved godt, du ikke har stillet spørgsmålet, det var også blot til information.
Avatar billede johnthimsen Nybegynder
16. januar 2013 - 21:04 #8
ja mine programmer er 64 bit og win 7 ver er premium 64 bit
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2013 - 23:11 #9
Hej, John.

  Så er der ikke så meget at betænke sig på. Backup af dine data (f.eks. til en USB-disk), boot op på din Win7 x64 DVD og installere en frisk 64-bit Windows. Så får du fuld valuta af de fine 8GB RAM, du allerede har betalt for.

De bedste hilsner
Avatar billede johnthimsen Nybegynder
17. januar 2013 - 07:00 #10
hej alle
tak for jeres løsningsforslag , nu tror jeg kan løse problemet.
bedste hilsener john thimsen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 09:59 #11
Dårlig stil at tage point selv, når folk har brugt tid på at hjælpe dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2013 - 19:00 #12
Ja det er det. Men nu er han en ny bruger, så derfor bør du næste gang bede om svar fra dem som du vil give point til.
Det gavnet ikke noget at spørge i denne tråd da den er lukket.