Avatar billede poulerik2 Nybegynder
16. januar 2013 - 14:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

er det muligt at rede filer på en soft briked android telefon?

Hej Alle sammen.
Jeg har en samsung galaxy s3 telefon som er frossen i opstartningen af android. Mener det enten er version 4.1 eller version 4.1.1 som er på telefonen på nuværende tidspunkt.
Den vil simpelthen ikke vise andet en den primære opstart skærm når jeg tænder for telefonen, hvor den viser telefonens model nummer og ligende.
Jeg har fundet en rom som jeg kan bruge til at gendanne selve systemet på telefonen så jeg kan få den op og køre igen, men da jeg ikke havde et eksternt hukommelses kort i telefonen og jeg var så stor en idiot ikke løbende at lave backups af tingende på telefonen som video filer og ligende, er jeg bange for at miste disse.
Er der nogen som kan fortælle mig om der evt. er en mulighed for at kunne genskabe filer som video filer og tekst dokumenter på min telefon eller om der evt. findes en rom et sted som kan fungere på samme eller en ligende måde som en live cd f.eks. gør på en PC?
Avatar billede Blandy Praktikant
16. januar 2013 - 14:20 #1
Har du prøvet om du kan sætte usb'en til din telefon i en computer, om den bare ser den som en lagerenhed?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. januar 2013 - 14:31 #2
Brug Samsung Kies til at tale mellem Android og PC.
http://kortlink.dk/google/bxm4
Avatar billede poulerik2 Nybegynder
16. januar 2013 - 14:38 #3
#1 ja, men telefonen kan ikke komme så langt.
#2 jeg har prøvet det, men da telefonen som sagt sidder fast i opstart skærmen kan jeg personligt ikke få det til at virke, med mindre der er en anden form for workaround på det område. :-)
Avatar billede conz Juniormester
17. januar 2013 - 00:36 #4
Hvor meget kender du til flashing?

Hvis du kender noget til det, så prøv at boote op i Recovery, hvorfra du burde kunne flashe den ROM du har hentet.

For at lægge ROM'en over på, kan du boote op i bootloaderen og pushe den til din enhed.

Hvis du blot dirty flasher, så burde du beholde alle de data, som ikke har noget med systemet at gøre.
Avatar billede poulerik2 Nybegynder
19. januar 2013 - 11:46 #5
Undskyld alle sammen, at der er gået så lang tid inden jeg har svaret tilbage her, det hele har bare sejlet rundt for mig med da jeg samtidigt med fik problemet beskrevet ovenfor også begyndte at blive bombaderet med andre problemer fra venner og familie.

Men for at komme tilbage til problemet beskrevet her så efter jeg lærte at bruge odin til flashing sammen med den rette rom, som ifølge samsung-updates.com var en eller anden europærisk udgave, så fik jeg telefonen til at virke.

Så #4, betalyte, hvis du ligger et svar så kan du få de 200 points.

Jeg kan ikke på nu værende tidspunkt lægge de links ind som jeg fandt som beskrev flashingen mere grundlæggende, men det kan jeg på mandag. Det er for en sikkerheds skyld hvis andre kommer til at læse denne tråd så de har noget at gå efter.
Avatar billede conz Juniormester
19. januar 2013 - 12:16 #6
#5
Det var godt du fik det til at virke.

Og det er altid en god ide at lægge links til den løsning man fandt, kudos.
Avatar billede poulerik2 Nybegynder
22. januar 2013 - 13:59 #7
Hej Igen.
De links som jeg lovede er disse:

En guided video på youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=aG5Wgv8ZTNw

Firmware/rom download side til forskellige udgivelser af telefonen samsung galaxy s3 afhængig af f.eks. tele udbyder og land.

http://samsung-updates.com/latest-firmware/